Klient ostis 1a.ee veebipoest endale 40.89 euro eest kõrvasisesed kõrvaklapid, kuid otsustas pärast kauba kättesaamist, et soovib need siiski poele tagastada. Klient viis toote 1a kontorisse ja soovis kasutada 14-päevast taganemisõigust.

1a kontoris keelduti kõrvaklappe tagasi võtmast põhjendusega, et pakend oli avatud ja klappidel olid väidetavalt kasutusjäljed. Lisaks toodi argumendina välja, et kõrvaklapid olid kõrvasiseselt kasutatavad.

Klient pöördus juhtumiga tarbijavaidluste komisjoni poole, kes leidis, et kliendi soov kõrvaklappidest enne 14-päeva möödumist oli põhjendatud, kuigi pood märkis klappide juures, et need ei ole tagastatavad tervisekaitse ja hügieenilistel põhjustel. Viimane argument kehtib tarbijavaidluste komisjoni otsuse põhjal eelkõige siis, kui tegemist on kosmeetika, hügieenitoodete, medikamentide ja pesu puhul.

Komisjon leidis, et kõrvaklappide puhul on pärast pakendi avamist uuesti müüa, kui need uuesti pakendada. Seetõttu pole e-poe seatud tagastamispiirang selle toote puhul kehtiv. Kuna toode tuleb uuesti pakendada, siis otsustas komisjon, et kliendi nõue rahuldatakse osaliselt ja tagasimakstavast summast peetakse kinni uuesti pakendamisele minevad kulud.

Ettevõte: probleem tekkis juhuste kokkulangevusest

1a.ee OÜ juhatuse liige Laur Mathieseni sõnul tekkis ettevõtte sattumine tarbijavaidluste komisjoni musta nimekirja mitme asjaolu kokkulangemisel, kus olid mängus nii inimlikud kui ka tehnilised faktorid.

Nimelt oli 1a.ee kaudu kliendile müüdud toode Mathieseni sõnul defektiga, mida kinnitas tarbijavaidluskomisjoni otsus ning vastavalt sellele tuli vigase kauba eest kliendile raha tagastada. Komisjon seadis tähtajaks 22. Novembri.

“Võtsime samal päeval kliendiga ühendust ja tellisime kulleri, kes defektiga toote meile tagasi tooks. Klient andis kauba kullerile üle 26. novembril, see jõudis meieni 27. novembril, vaatasime selle üle ning tagastasime kliendile raha 29. novembriks,” kirjeldas Mathiesen.

Kui juhtum oli lahenduse saanud, eemaldas komisjon Mathieseni sõnul 1a.ee veebipoe mustast nimekirjast. “Seega võttis tagastamise protsessi lõpule viimine aega pisut rohkem, ent olime kliendiga pidevalt ühenduses, tagastasime talle kauba maksumuse ning lisaks transpordikulud. Vabandame tekkinud viivituse pärast!”

“1a.ee müüb iga kuu umbes 15000 toodet ning mõnikord võtab tellimuste või tagastuste käitlemine rohkem aega kui oskame ennustada. Meie eesmärk on aga olla kliendile alati kättesaadav ning meie klienditeenindajate poole võib alati oma murega pöörduda,” rääkis Mathiesen.

Praeguseks on 1a.ee elektroonika veebipood tarbijakaitse mustast nimekirjast eemaldatud, sest täitis komisjoni otsuse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena