Tehnikaseadmete edasimüüjaid on kodumaisel turul hulgaliselt, täpselt nagu kliente, kes tehnikat tarbivad ning aina enam tellitakse pühadeks tehnikat või jõulukinke odavatest Hiina veebipoodidest. Paraku aga pole kõigi inimeste oskused või teadmised tehnika valdkonnas nii suured, et iga mure, probleemi või kasutusjuhendi puudumisel leiaks ise lahenduse. Lisaks on kliendid välja toonud, et kiiret abi pole oodata ka enamikelt edasimüüjatelt.

Elisa Seadmetoe juht Sigrid Ojavee kinnitab, et pühade ja aastavahetuse periood on üks mahukaimaid, sest väga paljud avastavad, et kingitud või kingiks saadud seadme kasutuse ja seadistamisega on probleeme.

„Möödunud aastal laekus meile jõuluperioodil massiliselt kõnesid inimestelt, kes on oma tehnikamuredega kimpus. Eriti torkas silma probleem Hiinast tulevate kinkidega, mille kasutusjuhendid on kas võõras keeles või hoopis puuduvad. Sellistel juhtudel kuulame alati kõigi inimeste mured ära ja aitame omapoolse konsultatsiooniga.“

Elisa Seadmetugi on tänavu aidanud ligi viite tuhandet klienti erinevate tehnikaalaste murede, küsimuste ja probleemide korral. Ojavee sõnab, et ampluaa, millega kliendid üldiselt pöörduvad on väga lai.

„Ühed huvitavamad olid kindlasti paaril korral õhksoojuspumbaga seotud pöördumised. Sellele järgneks autosse sisseehitatud digiboksiga Elisa teleteenuse toimima saamine. Autode puhul oleme aidanud ka bluetooth rakendusi toimima saada ning telefoni teel nõustanud GPS-jälgijate seadistamisega. Siia võib sekka lisada ka nutika uksekella ja võrguketta seadistamise. Sarnased juhtumid on huvitavad, arendavad ja seetõttu toovad igapäevatöösse huvitavat vaheldust.“

Tänavu on seadmetugi keskmiselt lahendanud ligi pool tuhat pöördumist kuus ja see number on tugevas tõusutrendis. Peamised probleemid, millega seadmetoe poole pöördutakse, on pigem argipäevased. Näiteks andmete varundamine uutesse seadmetesse, helisüsteemide või mängukonsoolide ühendamine ning seadistamine ja erinevad internetiseadistused. „Aina rohkem pöördub Elisa Seadmetoe poole ka teiste operaatorite või ettevõtete kliente, keda me alati ka aitame. Veidi üle kolmandiku kõikidest pöördujatest on teiste ettevõtete kliendid,“ lisab Ojavee.

Näiteks pöördus seadmetoe poole inimene, kes pangas ei saanud seadme tõrke tõttu Smart-ID’d lõpuni seadistada ning pangast anti talle Elisa Seadmetoe number. „Kõige enam oleme meelitatud sellest, et meie konkurendid on mitmel korral usaldanud oma kliendile lahenduse leidmise Elisa Seadmetoe kätte. Nimelt on paaril korral nende tehnilisest toest suunatud klient meie juurde abi otsima. Oleme selle koostöö ja usalduse eest meelitatud ja tänulikud.“

Seadmetoe juhi sõnul on klientide tagasiside olnud positiivne ja neist on olnud palju abi teenuse kujundamisel. „Meie poole pöörduvad enamjaolt inimesed, kes on tehnikakaugemad ning neil pole ühtegi käepärast tuttavat, kes neid aidata saaks näiteks uue arvuti programmide seadistamisel. Tänu nende tagasisidele püüame kujundada teenust täpselt selliseks, mida valdav osa klientidest vajab,“ täpsustab Ojavee.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena