Soodushinnad Eesti moodi! Tarbijad avastasid, kuidas neid tegelikult lohku tõmmatakse
Sotsiaalmeedias süüdistatakse tuntud ehituspoodi soodushindadega manipuleerimises. Nimelt panid tarbijad tähele, et K-rauta e-poes tõstetakse sooduskampaania ajaks toote tavahinda lubatud soodustuse võrra kõrgemaks, seega reaalselt rahalist võitu tarbija justkui ei saagi. K-rauta sõnul on tegemist tehnilise probleemiga.
Facebooki grupis “Meedia- ja reklaamipärleid meilt ja mujalt” olevas postituses tuuakse välja, et nädala sees müüs K-rauta ehituspood ühte toodet e-poes tavahinnaga 54,91 eurot. Nädalavahetusel oli poes sooduskampaania ja toote hind langetati 35 protsendi võrra. Kuid kummalisel kombel oli toote tavahind kampaania ajaks tõusnud 85 euro peale, seega sai klient “soodustoote” soetada nüüd 53,95 euro eest. Seega näidati suurt soodustust, kuid reaalne hinnavõit oli alla ühe euro.
Kommentaarides kirjeldab sarnast kogemust ka üks teine ehituspoe klient, kes ostis 27.12 õhtul vannitoakapi tavahinnaga 171.50. Juba järgmisel päeval oli toote tavahinda tõstetud 225 euro peale, millelt võeti maha 30 protsenti soodustust.
Üks tarbija toob välja järgmise “triki”, mida kauplused kasutavad. Nimelt lubatakse kogu tavahinnaga kaubalt suurt soodustusprotsenti, kuid kampaania ajaks muudetakse väga paljude toodete hindu. Toodetele tehakse väikesed soodushinnad, ainult selleks, et ei peaks nende pealt lubatud suurt soodustust tegema.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti kommunikatsioonijuht Anne-Mai Helemäe ütleb, et vastavalt tarbijakaitseseadusele (TKS) § 14, peab kaupade ja teenuste tarbijale pakkumine toimuma head kaubandustava arvestades ja tarbija suhtes ausalt. Juhul kui kaupleja esitab ebaõiget teavet toote hinna, hinna arvutamise aluste või hinnaeelise olemasolu kohta, siis võib olla tegemist eksitava kauplemisvõttega, mille kasutamine on keelatud.
“Mis nüüd puudutab soodushindasid, siis seda küsimust reguleerib kaubandustegevuse seadus ja täpsemalt § 11. Selle kohaselt võib sõnu “soodusmüük”, “allahindlus” või muid vastava tähendusega sõnu või väljendeid kasutada üksnes siis, kui müük on seotud kaupleja poolt tavaliselt müüdava kauba müügiga, kui selline müük kestab piiritletud aja või kui selliselt müüdava kauba hind on tunduvalt madalam tavalisest hinnast,” sõnas Helemäe.
K-rauta: tegemist on tehnilise probleemiga
K-rauta poode haldava firma Kesko Senukai turundusjuht Kristina Kovalkova sõnas Kasulikule, et K-rauta Eesti kauplused ja K-rauta e-pood on erinevate iseseisvate äriühingute hallata, seega toimub eraldi kauba sisseostmine, määratakse sõltumatult hinnad ja toimuvad erinevad kampaaniad.
“Seega ei pruugi hinnad ja sortiment K-rauta kauplustes ja e-poes olla samad. E-poes sõltub aga hinna kuvamine sellest, millise riigi laost tooted tulevad – osadel puhkudel kuvatakse koos nii jaehinda kui soodushinda, teistel puhkudel ainult soodushinda ehk konkreetsel puhul on mõlemal juhul tegu soodushinnaga. Oleme nõus, et selline hindade erinev kuvamine tekitab segadust ja lähikuudel peaks valmima IT-lahendus, mis süsteemid ühtlustab,” lubab ta.
Hea lugeja, kui ka sul on olnud kogemusi kaupmeeste skeemitamisega, siis kirjuta meile kasulik@delfi.ee!