Sotsiaalmeedias reklaamitakse inimestele võimalust enda auto väärtust kontrollida. Sisestama peab vaid auto numbrimärgi, telefoninumbri, hodomeetri näidu ja meiliaadressi. Kõik tundub lihtne, kuid ankeedi täitnud inimesi ootab ees 150 euro suurune arve teenuse kasutamise eest.

Soome meediast selgub, et alguses ei olnud andmete sisestamise lehel ära toodud, et teenuse eest peab tarbija maksma. Nüüdseks on selline teave sinna lisatud. Lehekülge http://hintaapua.fi/ kohta on Soome tarbijakaitsele tulnud sadu kaebusi.

Palju probleeme põhjustanud lehe omanikuks on Eesti firma Infostar .

“Auto hindamist pakkuvad teenused on tarbijaõigusega tegelevatele asutustele tekitanud peavalu mitmes Euroopa riigis juba aastaid. Uued firmad tulevad pidevalt turule ja probleemi pole suudetud senimaani lahendada. Me soovitame, et tarbijad vaataks hoolega kõik tingimused enne teenuse tellimist läbi. Eriti enne seda, kui nad sisestavad lehele isiklikku informatsiooni ja pangakaardi andmeid,” sõnas Soome konkurentsi- ja tarbijakaitseameti direktor Miina Ojajärvi Iltalehtile.

Hiljuti sattus skeemi orki üks Eesti tarbija, kes esitas kaebuse TTJA all tegutsevale tarbijavaidluste komisjonile. Seal otsustati, et selline leping ei ole tarbija jaoks siduv ja nõue 150 euro tasumiseks ei kuulu täitmisele. Komisjoni otsusega saab tutvuda SIIN, see on avaldatud 2. jaanuaril.