Volkswagen, BMW ja Daimler tootsid mullu 4,66 miljonit sõidukit Saksmaaa tehastes, mis on väikseim number alates 1996. aastast. Aastaga kahanes toodang üheksa protsenti, kuna nõudlus välisturgudel on kõikuma löönud, kirjutas Bloomberg.

Tänavu peaks autotöösturite esindusorganisatsiooni VDA hinnangul tulema veel raskem aasta. Üleilmne autotoodang peaks kahanema läinud aasta 80,1 miljonilt 78,9 miljonini.

Probleeme on kaubandussõdadest rohkem. Kardetakse saaste pärast Volkswageni 2015. aasta diiselmootori heitgaasimõõdukite tarkvarapettuse järel. Ka aeglustuvad majandused nõuavad vähem sõidukeid.

Autotootjad ja rehvitootja Continental koondavad kulude kärpimiseks töötajaid.

Samal ajal kulutatakse miljardeid eurosid puhtamatele autodele, isesõitvatele sõidukitele ja võitlema sõidujagamisteenustega nagu Uber. Viimase turuväärtus on sama suur kui Daimleril.

Positiivne koht autoturul oli Saksamaa enda turg, kus automüük kasvas viis protsenti ja ulatus 3,6 miljoni sõidukini. See on suurim müük alates 2009. aastast.

Hiljuti kindlustas Saksamaa oma edu Euroopa suurima elektriautoturuna, seljatades mullu 63 281 elektriautot müües Norra.