Reklaamimine ei nõua suuri investeeringuid seadmetesse ja andmehoidlatesse ning see näib olevat veel üks Amazoni kasvu garanteerijaid. Reklaamitulu tõuseb 2020. aastal 36%, ulatudes 17,6 miljardi dollarini, ja 2025. aastaks on see 46 miljardit dollarit, ennustab Coweni analüütik Blackledge. Eeldades, et ettevõtte ärimarginaal on 35%, moodustavad tema hinnangul reklaam ja veebiteenus sel aastal kokku 90% äritulust. Viie aasta perspektiivis hinnatakse Amazoni vaba raha suuruseks aastas juba 85 miljardit dollarit.

Kuidas aga Amazon sellist raha genereerib?

Amazoni peamine mootor on Amazon Prime, mis alguses pakkus kahepäevast tasuta tarnet, nüüd juba ühepäevast tasuta tarnet (mis kasvatas 2019. a IV kvartalis hüppeliselt 13% võrra kasutajate arvu ning rahavoogu Amazonile). Lisaks on edukaks osutunud Amazoni enda pilvandmetöötlus Web Solution, millel on korralik kasumimarginaal Amazonile. Amazoni paindlikkus seisneb ka selles, et kui sul hetkel raha ei ole, pole probleemi – Amazon pakub ka krediiti.

Kas Amazoni on raske teha?

Tehnoloogiliselt ei ole, sest tänasel päeval, kui meie ümber on sadu ja tuhandeid start-up’e ja uuendusmeelseid äriteenuseid, on kõik olemas, mis selliseks mudeliks vaja.
Kuidas selline äri käima panna? (eelkõige rahvusvaheliseks müügiks):

  • tee e-pood: vali Shopify, Magento, Woo/Bigcommerce’i, Episerveri, Prestashopi jt platvormide seast
  • tee tugevalt reklaami Facebookis ja Instagramis, kasuta järelmüügiks e-posti ja automaatturundust
  • makselahendusteks Stripe, PayPal või teised rahvusvahelised tegijad
  • paku ostul krediiti: Affirm jt pakkujad
  • hoia ja täida tellimusi ning halda ladu ShipBobi, Boomerangi jt teenusepakkujate juures
  • tegele tagastustega Returnly, Repacki jt vahendusel
  • ja paku Amazoni kuulsat sama päeva tarnet koostöös DarkStore’i või teiste sarnase teenuse pakkujatega

Sa võid vabalt luua e-äri, mis on kiire, usaldusväärne, tarbijale orienteeritud ning kasvatab tugeva käibe, seejuures ei pea sa ise tegelema enamiku teenustega, vaid saad väikse vahendustasu eest neid sisse osta. Ka Eestis on palju tublisid ja igati konkurentsivõimelisi teenusepakkujaid. Ainuüksi e-müügi automaatturunduse lahendusi on sadu, mis on 20–200eurose kuutasu eest kasutatavad. Mõtle, kuidas efektiivselt laieneda välisturgudele.

Soovid kuulata Baltikumi 17 suurima e-kaubanduse valdkonna tegija soovitusi ja kogemuslugusid? 12. märtsil toimub Tallinnas Baltic e-Commerce Forum 2020, kus astuvad üles meie regiooni ja ka maailma efektiivsemad ja edukamad digiturundajad Facebook, Bolt, AirBaltic, suurimad e-poed Kaup24, Hansapost, suurimate kuller- ja pakiautomaatide juhid DPD, DHL, Omniva, rahvusvahelist müüki juhtivad Boomerang, Mastercard, Eesti edulood BredenKids, BoostYourSelf, uue äri, ringmajanduse ja taaskasutuse suunal RePack, Velosock jpm. Et õppida parimatelt ja viia ka enda e-äri uuele tasemele, osta pilet SIIT.