Platvormi eksperdid vaatlevad Saksamaa autoturu arengu võimalikke variante. Nendest ühe kohaselt kaotaks 2030. aastaks oma töökoha 88 000 mootorite ning ülekandekarpide tootmises rakendatud inimest, kuid pessimistlikuma stsenaariumi kohaselt võib tööta jääda 410 000 inimest, edastab Deutsche Welle.

Nürnbergi instituudi pessimistlikus stsenaariumi aluseks on tööturuameti andmed. Nimelt selgitavad tööturuameti eksperdid, et elektrimootorid vajavad hooldust harvemini ning koosnevad vähematest komponentidest kui sisepõlemismootorid.

Lisaks sellele iseloomustab nende tootmist kõrge automatiseeritus, mistõttu ei loo ka elektrimootorite tootmise suurenemine samaväärsel arvul uusi töökohti, märgib saksa füüsik ja ärimees, majandus- ja äritarkvarafirma SAP endine juhatuse esimees Henning Kagermann.

Samal ajal hoidub Saksamaa autotootjate liit negatiivsusest ning nimetab neid stsenaariume vähetõenäolisteks. Metallitöötajate ametiühingu IG Metall juht Jörg Hoffmann kutsus aga ettevõtjaid tegelema personali strateegilise planeerimisega, tagamaks töötajaskonna minimaalset vähenemist.

Saksamaal avatakse 2030. aastaks miljon elektriautode laadimispunkti, teatas Saksamaa kantsler Angela Merkel eelmise aasta novembris.