CityBee Eesti juht Britta-Liisa Ait rõhutas, et Eestis tegevuse alustamine ületas ettevõtte kõiki ootusi. „Meid on Eestis väga hästi vastu võetud, mis on märk sellest, et sõidukijagamise teenus on Eesti turul vajalik. Nii CityBee sõiduautode kui kaubikute kasutajate arv on päev-päevalt suurenenud,“ lausus Ait.

Ühtekokku on 2019. aasta lõpu seisuga end Eestis CityBee teenuse kasutajaks registreerinud üle 60 000 inimese. Teenuse regulaarseid ehk iganädalasi kasutajaid on üle 11 000 inimese, kellest enamiku moodustavad sõiduautode kasutajad.

Britta-Liisa Ait nentis, et nii sõiduautosid kui kaubikuid kasutavad kõige rohkem meesterahvad vanuses 30-35 eluaastat (sõiduautode puhul 22,3% ning kaubikute puhul 26,6%). Samas kasutavad sõiduautosid usinasti ka 25-30 (20,7%) ning 40-55-aastased (19%). „Kõige üllatuslikum on Eestis just 40-55-aastaste suur osakaal, mis eristub selgelt ka teistest Balti riikidest, kus teenust kasutavad valdavalt siiski nooremad kasutajad,“ lisas Ait. Kaubikute puhul tõusevad samuti esile 40-55-aastased kasutajad, kes moodustavad kõikidest kasutajatest suisa veerandi.

Kasutajate statistikast eristusid selgelt elektrilised tõukerattad, mis olid Tallinna linnatänavatel saadaval kuni oktoobrini. Kõige rohkem kasutasid tõukerattaid meesterahvad vanuses 25-30 (26,3%) ning 30-35 eluaastat (24,9%). Märkimisväärselt vähem kasutasid tõukerattaid üle 40-aastased.

Möödunud aasta üheksa kuu jooksul tehti CityBeega ühtekokku üle 126 000 sõidu läbides 896 000 kilomeetrit. „Kõige suurema osakaalu moodustsid neist sõitudest elektrilised tõukerattad üle 81 000 sõiduga, kuid jõudsalt kasvas ka kolm kuud tagasi turule jõudnud sõiduautode osakaal. Kahe kuu jooksul tehti sõiduautodega pea 40 000 sõitu,“ selgitas Ait. Kuigi elektriliste tõukeratastega tehti kõige rohkem sõite, siis kõige pikem vahemaa on läbitud sõiduautode ja kaubikutega.

CityBee Eesti juht tõi välja, et keskmiselt renditakse sõiduauto 72 minutiks, mille jooksul läbitakse ca 11 kilomeetrit. Kaubikuid see-eest renditakse keskmiselt neljaks tunniks, mille jooksul läbitakse 42 kilomeetrit. „Statistikast võime selgelt järeldada, et sõiduautosid renditakse igapäevaste tegevuste tarbeks, näiteks tööle, poodi või külla sõitmiseks. Kaubikuid aga pikemateks vedudeks,“ lausus Ait. Ta lisas, et teiste Balti riikidega võrreldes tehakse Eestis pikemaid sõite kui Leedus, kuid lühemaid kui Lätis.

Ait rõhutas, et sõitude ja läbitud vahemaa kilometraaž võib esmapilgul tunduda suurena, mistõttu võib tekkida küsimus, kuidas teenus liiklustihedust ja keskkonnasaastet vähendab. „Eesti tarbijate keskmine auto vanus on 14 aastat. Need autod on sageli vananenud tehnoloogiaga, mille keskkonnamõju on suurem kui uutel sõidukitel. Kõik CityBee autod on maksimaalselt aasta kasutuses olnud ehk kõige uuema tehnoloogiaga, samuti on juba kasutuses ning lisandub peagi juurde ka üha rohkem hübriidautosid,“ lausus Ait. Ta lisas, et kuigi eestlastele meeldib omada autot, siis ta usub, et kui tänavatel on piisavalt sõidujagamise autosid, mida saab kasutada just siis, kui vaja, on lootus, et vähemalt kesklinnas elavatel inimestel ei teki enam nii suurt tungi isiklikku autot osta ning seeläbi liiklustihedus ka väheneb.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena