„Meie teedel ja ettevõtetes on arvukalt diiselmootoriga sõidukeid, mille ümberseadistamine keskkonnasäästu eesmärgil nõuab kulukaid investeeringuid. Esimese põhjuse ökoloogilise jalajälje vähendamiseks annab ettevõtetele sageli vajadus rahvusvahelises konkurentsis püsida. Samas on ka Eesti sees kasvanud huvi leida võimalusi, kuidas oma tegevusega keskkonda vähem kahjustada,“ rääkis Neste Eesti juht Dennis Antamo.

Selleks, et täita kliimaeesmärke, on Antamo sõnul kõik alternatiivid olulised. Oktoobris tõi Neste esimesena Eestis müügile täielikult taastuvast toorainest diislikütuse ning samal kuul paigaldati Neste MY tankur Rae vallas asuva ettevõtte Estanci territooriumile. Järgmisena said Ülemiste piirkonna ettevõtted oma lähedusse Neste MY tankuri.

Dennis Antamo sõnul on Neste MY diislikütuse kasutamine üle ootuste hästi kasvanud ja käesoleval aastal plaanib ettevõte müüki veelgi laiendada. Nõudlus on kasvanud hoolimata kõrgemast hinnast, kuna taastuvtoorainest diislikütust maksustatakse hetkel fossiilse kütusega võrdse aktsiisiga. “Oleme optimistlikud lootes, et suudame dialoogis riigiga loobuda Neste MY ebamõistlikust maksustamisest ning teha keskkonnasäästliku kütuse tarbijale taskukohasemaks, “ lisas Antamo.

Neste MY kasutamisel tekkiv kasvuhoonegaaside hulk on oma elutsükli jooksul tavadiislist kuni 90% väiksem ning siia on arvestatud ka tootmisest tekkiv keskkonnamõju. Neste MY on täielikult taastuvatest toorainetest toodetud diislikütus HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) puhtal kujul. Neste MY on säilimiskindel, külmakindel kuni -32 kraadi, ilma fossiilsele kütusele iseloomuliku lõhnata ning sobib kasutamiseks kõikides diiselmootoriga autodes, sh ka neis, mille paagil on kirjas “No bio”. Neste kasutab bionõude täitmiseks kõikides oma diislikütustes ainult kõrge kvaliteediga HVO lisandit.

2020 Global 100 nimekirjas on Neste kolmas kõige jätkusuutlikum suurettevõte maailmas. 2019. aastal hoidis Neste keskkonnasäästlike tegevusega ära 9,6 miljoni tonni kasvuhoonegaaside õhku paiskamise, mis võrdub 3,5 miljoni sõiduauto eemaldamisega teedelt üheks aastaks.