Paljud kliendid rõõmustasid või kurvastasid Rimi eelmise nädala teate peale, et väikesed kilekotid, millesse puu- ja juurvilju pakkida muutusid tasuliseks.

"Kui vaadata Rimi puu-juurvilja letti, siis seal põhimõtteliselt polegi kilekotte vaja, siis väga paljud tooted on ülepakendatud plastikkarpi ja kilesse," märkis tähelepanelik lugeja.

Näiteks tomatid on tema sõnul kuuekaupa pakis, paprikad, lillkapsas, kurk, varsseller ja palju asju samuti.

"Samal ajal kõlab kaupluses üleskutse, et ärge kasutage kilekotte," oli lugeja segaduses.

"Miks nad pakendavad tooteid, mida pakendama ei peaks?" küsis ta ja lisas, et teda tarbijana häirib, et ma saan tomatit osta vaid 6 kaupa ja pakendatult - karpi ning kilesse. Koju jõudes läheb see otse prügikasti."

Vastab Rimi avalike suhete juht Katrin Bats

"On väga kahju, kui mõned kliendid näevad meie jätkusuutlikkuse tagamise tegevuste taga pettust," rääkis Bats.

"Puu-ja köögivilja aga ka paljude teiste toodete pakendamisel on siiski oma põhjus. Siinkohal küsiksin, kas klient on valmis talvisel ajal välismaiseid vilju mitte tarbima? Paraku pole meie kliimas ei lillkapsast ega paljusid teisi vilju võimalik värsketena meieni ilma pakendita tuua," sõnas Bats. Vastasel juhul oleksid Batsi sõnul need mitte sellise kvaliteediga, mida klient ootab ega ka sellises koguses nagu tänane klient tarbib.

Bats lisas, et plastiku puhul peab välja tooma asjaolu, et taastöödeldud toormest toodetud ning kergelt ümbertöödeldavana teeb ta nii mõnelegi näiliselt „heale“ materjalile silmad ette. "Nii on tänaseks juba terve hulk kvaliteedi tagamiseks pakendit vajavaid puu-ja köögivilju saanud endale ümber n.ö. parema ja õhema kihi plastikut või plasti asemel kartongist aluse," tõdes ta.

"Tavaklient ei pruugi seda muutust märgatagi. Mõistagi jääb ka veel pakendite sorteerimise mure, mis on täna Eestis paraku veel lapsekingades," arvas Bats.

"Just neil põhjustel oleme alati toetanud taaskasutamise põhimõtet. Alustada saab lihtsatest asjadest – tule poodi oma ostukotiga, pakenda võimalusel viljad oma pakendisse, osta valmistoit oma pakendisse ning sorteeri prügi," soovitas Bats.

"Eeldan, et murelik klient on ise keskkonnateadlik - sorteerib prügi ja eelistab kodumaiseid ning lahtiselt müüdavaid tooteid. See on kindlasti tunnustamist ja eeskuju väärt!" rääkis Bats. Paraku on tema sõnul suurem enamus tarbijatest pigem neil teemadel ükskõiksed ning mugavad.

"Viimast näitavad nii meie müügid -sarnaste toodete puhul müüb pakendiga variant reeglina poole rohkem, aga ka klienditagasiside," kirjeldas Bats olukorda ja lisas, et muutused ei ole kerged ega kiired.