22.02.2020, 19:45
Jaan Männik: peame muutma Rail Balticu endale sobivaks – see võiks kulgeda läbi Tartu
FOTO:
Seoses Euroopa Liidu (EL) eelarve läbirääkimistega on Eestis taas päevakorda tulnud Rail Baltic (RB) ja seda õigustatult. Viimased aastad on meil olnud pikk ja vaevarikkas arutelu, kas seda projekti toetada või mitte.
Seoses Suurbritannia lahkumisega EList on arutatud, kuidas seda auku ELi eelarves täita, mida britid kui neto maksjad jätavad. Rail Baltic peaks plaani kohaselt valmis olema aastal 2026, aga kuna paljud, kes on projektiga seotud, väidavad, et projekt on kehvasti juhitud, siis ei saa välistada väga suurt hilinemist.
Rail Baltic on Euroopa Liidu bürokraatide poolt meile kaela määritud ja selle ehitamine ei lähtu sellest, mida meil vaja on. Uus olukord on, kas saab enam rääkida kingitud hobusest, sest Rail Baltic võib Eesti rahvale väga kalliks minna. Karta on, et Eesti osakaal Rail Balticu maksumusest suureneb kõvasti.
Oled juba tellija?