Ettevõtte kahjum sisaldas ettevõtte restruktureerimisega seotud ühekordseid kulusid summas 2,7 miljonit eurot ja uue raamatupidamisstandardi IFRS 16 negatiivset mõju summas 0,4 miljonit eurot.

Baltika juht Mae Leyrer lausus, et 2,7 miljonit kahjumist moodustavad planeeritud ühekordsed kulud, näiteks tootmistegevuse lõpetamine Eestis ja tootmishoonete rendilepingutest tulenev vara kasutusõiguse allahindlus, aga ka optimeerimistegevused peakontoris ja jaeturgudel. „2019. aasta fookuseks oligi ettevõtte elujõulisuse tagamine, millega kaasnes mittekasumlikest tegevustest väljumine. 5,9 miljonit on nende tegevuste hind,“ sõnas Leyrer, kes peab 2019. aasta üheks suurimaks saavutuseks püsikulude vähendamist 1,1 miljoni euro võrra.

Ühekordsete kuludeta oli 2019. aasta neljanda kvartali majandustulemus eelmise aasta tasemel ja seda olukorras, kus müük langes. Müügi vähenemist tasakaalustasid püsikulude vähendamine ja õnnestunud restruktureerimine,“ lisas ta.

Leyrer tõdes, et üheks aasta suurimaks väljakutseks osutuski neljanda kvartali müük. „Viimane kvartal on Baltikale ajalooliselt tugev üleriiete müügis ja meie kollektsioonis on sellel tootegrupil väga oluline roll. Äärmiselt soe talv mõjutas paraku negatiivselt müüki ning kokku kaotasime kaupluste jaemüügis 2019. aastal 2,8 miljonit eurot,“ ütles Layrer.

Äriklientide müügitulu oli 2019. aastal 1,6 miljonit eurot, vähenedes aastatagusega võrreldes 62%. „Äriklientide müügitulu järsk vähenemine on ootuspärane, kuna äriklientide müügikanalist järk-järguline väljumine on üks osa ettevõtte käimasolevast restruktureerimisplaanist,“ lisas Leyrer.

„Ettevõte liigub kindlalt suunas, mida oleme lubanud - 2019. aastal vähendasime püsikulusid, muutsime tootmisprotsessi, optimeerisime brändi- ja poeportfelli ning positsioneerisime uusi olusid arvestades oma kaubamärgid. Alus Baltika strateegilise pöörde järgmiste sammude õnnestumiseks on loodud. Nüüd tuleb väga jõuliselt keskenduda müüginumbrite kasvatamisele,“ ütles Leyrer.

Leyrer rõhutas, et Baltika suunab järgnevatel aastatel jõu müüginumbrite kasvatamisele. „Sel aastal jõuavad poodidesse uutel alustel loodud kollektsioonid, mis põhinevad kliendikesksusel. Oleme viinud läbi mitmeid kliendiküsitlusi ning analüüsinud põhjalikult tarbijate senist ostukäitumist. Meie poed on esindatud Balti riikide väga heades ostukeskustes ning me uuendame kevadel Baltika brändide e-poodi, mille müügitulu kasvas eelmisel aastal üle 21 protsendi. Meil on selge nägemus, kuidas ettevõtte järgmisi strateegilisi eesmärke ellu viia,“ märkis Baltika juht.