Flybe soovitas klientidel lennujaama sõitmata jätta, kui nad ei ole organiseerinud muud lendu, vahendab BBC News.

„Vaatamata kõigile jõupingutustele ei ole meil muud alternatiivi, sest oleme ebaõnnestunud toimiva lahenduse leidmisel, et meid tegutsemas hoida,” kirjutas lennufirma tegevjuht Mark Anderson kirjas personalile. „Mul on väga kahju, et me ei ole suutnud tagada vajalikku rahastust, mida on vaja käibe tekitamise jätkamiseks.”

Suurbritannia valitsus teatas Flybe krahhile reageerides, et on valmis aitama lennufirma töötajaid uute töökohtade leidmisel ja teeb koostööd teiste lennufirmadega teenuste asendamiseks.

BBC teatas Flybe peatsest kokkuvarisemisest juba eile.

Reisijad, kes läksid eile õhtul Glasgow’s lennuki pardale, et lennata Birminghami, pidid uuesti väljuma, sest teatati „kütuseprobleemist” ja lend tühistati.

Flybe sattus raskustesse eelmisel aastal ja selle ostis konsortsium, milles osaleb Virgin Atlantic.

Jaanuaris teatasid uued omanikud, et pumpavad ettevõttesse selle elus hoidmiseks 30 miljonit naela, aga pöördusid ka valitsuse poole lisatoetuse saamiseks.

Õhutranspordiekspert John Strickland ütles, et regionaalturg on iga lennufirma jaoks äärmiselt keeruline, aga Flybe tegi asja hullemaks mõned aastad tagasi liiga ambitsioonika laienemisega.

Kuigi Flybe on võrreldes näiteks British Airwaysi, Ryanairi või EasyJetiga väike, on operaatori kaotamine Suurbritannia regioonide jaoks katastroofiline, märkis Strickland.

Kuigi Flybe finantsprobleemid olid juba varem ilmsed, ütles ettevõtte siseallikas BBC-le, et koroonaviiruse mõju reisivaldkonnale muutis halva olukorra palju hullemaks.

Virgin teatas sel nädalal, et selle tegevjuht kärbib neljaks kuuks oma palka 20% ning lennufirma külmutab uute töötajate värbamise ja pakub töötajatele palgata puhkust, sest koroonaviirus vähendab nõudlust lennureiside järele.

Virgin lisas, et broneeringuid on 40% vähem kui aasta tagasi.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena