Rimi esindaja Katrin Bats ütles, et täna on toidupoe teenindajate roll olulisem kui kunagi varem: "Me kõik tahame, et säiliks võimalus osta elementaarset toidukraami. Seepärast on eriti oluline, et ka kliendid ei tuleks poodi, kui neil on haigusnähud." Rimi soovitused klientidele lähtuvad riiklikest soovitustest ja tänasest on need meeldetuletusena poodides ekraanidel, postritel ja ka siseraadios.

Batsi sõnul on ka töötajatele rõhutatud, et esimeste haigusnähtude ilmnemisel tuleb jääda koju. Kaupluses on viiruse leviku tõkestamiseks tõhustatud erinevate pindade puhastamist ja jõudsalt vähendatud lahtiselt pakutavate toodete valikut.

"Meil on valmisolek kaupluste suurpuhastuseks. Viimast kasutasimegi eile-täna näiteks Kuressaare kahes Rimi kaupluses. Tegutseme pidevalt, et tagada töötajatele vahendid hügieeni tagamiseks. Samuti oleme juba ennetavalt tellinud suurema koguse maske, et vajadusel oleks ka neid töötajatele võimalik jagada," ütles Bats.

Rimi on kontaktis erinevate Eesti omavalitsustega, kust on saadud ka täiendavaid vahendeid kaupluste töötajate kaitseks. "Väga tore on see, et kauplustes ollakse ka ise loovad ning otsitakse lahendusi. Saaremaa teenindajad jagasid head praktikat, et vähendavad saadavate kärude arvu, et neid regulaarselt puhastada ja uute vastu välja vahetada. Samuti on seal eesliinile lubatud pigem nooremad teenindajad, et vanemaid riskirühma kuulujaid säästa," tõi Bats näiteks.

Poed lühemalt avatud

Ühe olulise muudatusena kaalub Rimi ka kaupluste lahtiolekuaegade lühendamist. "See annaks teenindajatele rohkem puhkeaega aga ka võimalust tõhusamalt enne ja pärast kaupluse avamist pindu puhastada ja riiuleid täita," ütles Bats.

Comarket teatas täna, et seoses viirusepuhanguga lühendatakse kaupluste lahtiolekuaegu. Alates tänasest avatakse kauplused tavapärasel ajal, aga kõik poed suletakse ajutiselt kell 20.00.

Kliendid suunatakse e-poodi ja iseteeninduskassasse

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski ütles, et töötajate kaitseks on antud neile kaitsekindad ja desinfitseerimisvahendid kätele. Vähendatud on personalitööd nii poe saalis kui ka laos.

"Pakume ka oma klientidele võimalust käsi puhastada ja suuname neid pigem iseteeninduskassasid kasutama, et vähendada lähikontakti töötajatega. Pultide kasutamise eel ja järel saab käsi desinfitseerida ja see on kõige turvalisem viis, kuidas praegu poes käia," sõnas Veski.

Ta lisas, et e-poed on samuti hea valik, aga tuleb arvestada sellega, et hetkel on suure nõudluse tõttu kaupade kojutoimetamise järjekorrad pikemad kui muidu.

Klientide tellimused on hüppeliselt kasvanud ka Prisma e-poes. Nende võimalikult kiireks täitmiseks on kaasatud märkimisväärselt tööjõudu, ütles Prisma kommunikatsioonijuht Ivo Rull.

Et kaitsta poodide töötajaid, on tungivalt soovitav kasutada töökindaid kõikides osakondades, kindlasti aga kassaosakonnas, sõnas Rull.

Kõikides Prismades on rakendatud ka täiendavaid meetmeid nii ostukärude ja ostukorvide kui teiste pindade regulaarseks puhastamiseks, millega kliendid vahetult kokku puutuvad. "Oleme selleks kaasanud täiendavaid töötajaid puhastus- ja koristusfirmadest. Tihendatud on puhastuste ja desifintseerimiste intervalli ning kõige olulisematel pindadel tehakse seda iga tunni möödudes," ütles kommunikatsioonijuht.

Samuti on kõikidel Prisma infolettidel desinfitseerimisvahendid, millega kliendid saavad poes oma käsi puhastada. Prismades on võimalik kasutada ka iseteeninduskassat.