Täna teatas Toyota, et plaanis on peatada mitmetes Euroopas ja Aasias asuvates autotehastes tootmine, kuna koroonaviiruse tõttu sunnivad riigid lõpetama töö.

Toyota peatab tänasest töö Suurbritannias ja Poolas asuvates tehastes ning Tšehhis juhtub see homme. Türgi tehaste töö peatub laupäevast, kirjutas Reuters.

Filipiinidel peatas Jaapani suurim autotootja tootmise kuni aprilli keskpaigani, kuid Malaisias jääb tehas jõude esmaspäevast kuni märtsi lõpuni.

Fiat Chrysler lõpetab enda viimases Euroopas seni veel tegutsenud tehase töö, kuna tootmiseks koroonaviirusest tingitud tarnekatkestuste tõttu pole Itaalias millestki sõidukeid kokku panna. Loodetakse, et tehase saab esmaspäeval taas käivitada. Teised Euroopas asuvad tehased peatasid tootmise kaheks nädalaks, et kaitsta töötajaid ja kohaneda nõudluse kukkumisega.

Et Hispaania kuulutas koroonaviiruse tõttu välja eriolukorra, peatab Renault Hispaanias tootmise. Seisak kestab eriolukorra kehtimiseni Hispaanias.

PSA, kes toodab Peugeot, Opel ja Vauxhalli sõidukeid, teatas, et nad peatavad töö Prantsusmaal, Saksamaal, Portugalis, Ühendkuningriigis, Slovakkias ja Hispaanias asuvates tehastes. Seisak kektab kuni 27. märtsini, kirjutas CNBC.

Ford teatas varem, et nad peatavad Hispaanias Valencia tehases nädalaks töö, kuna kolme töötaja koroonaviiruse testid näitasid positiivset tulemust. „Meil on viimase 24-tunni jooksul kolm positiivset COVID-19 testi tulemust Valencia tehases,“ märkis ettevõte.

Tegemist on Fordi ühe suurema tehasega väljaspool Ühendriike, kus töötab enam kui 7000 töötajat ja toodetakse aastas enam kui 400 000 sõidukit. Tehases toodetakse Mondeo ja Galaxy mudeleid, kirjutas Reuters.

Volkswagen teatas pühapäeval, et nad valmistuvad peatama tootmise Bratislavas asuvat tehases. Slovakkia kuulutas seoses koroonaviirusega välja eriolukorra.

Pühapäeva hommikul teatas Slovakkia peaminister Peter Pellegrini, et tehases võib olla levinud koroonaviirus. Volkswagen on Slovakkia erasektori suurim tööandja.
Volkswagen ei kommenteerinud, kas tegu on positiivse kroonaviiruse juhtumiga nende tehases. Samas teatati, et tehases töö peatamise protsess.

Liikumispiirangud hakkavad peagi mõjutama tarneid
Käesoleval eriolukorral oleme jätkuvalt lähtunud mõistlikkuse printsiibist ning säilitanud rahu, rakendanud terviseohutusest täiendavaid nõudeid nii töötajatele kui ka klientidele, samuti muutnud koristusgraafikuid tihedamaks ja üldkasutatavaid pindasid puhastatakse pidevalt desinfitseerimisvahenditega, ütles BMW, Mazda, Mini ja KIAde esindussalonge pidava Inchcape'i turundusjuht Maren Uibo.


Käesoleval nädalal esinduste lahtiolekuaegades muudatusi ei ole, vaid laupäeval ollakse lisaks pühapäevale suletud. Uuest nädalast on üle Eesti salongid avatud mõnevõrra lühendatult.


„Eriolukord on mõjutanud autoostuhuviliste külastusi ja proovisõite, kuid siiski ei saa öelda, et külastusi üldse pole,“ lausus ta. „Kui palju on automüük kukkunud, ei ole võimalik öelda, sest eriolukord on kestnud kõigest kaks tööpäeva,“ lausus ta. „Kindlasti tekkinud olukord mõjutab automüüki, kuid mil määral on hetkel keeruline ennustada.“

 

Inchcape Motorsi partnertehased ei ole teavitanud vähenenud tarnekavadest, kuid liikumispiirangud hakkavad peagi ka mõjutama tarneid.


Hetkel on ettevõttel piisav kohalik laovaru.
Elu käib ikka edasi
Eks autonduse valdkonnas on samad probleemid, mis ka laiemas vaates - eelkõige inimeste tervis nii oma töötajate, kui ka klientide osas, ütles AMTELi tegevjuht Arno Sillat.


Majanduslikult on mõju loomulikult negatiivne – osa majandussektoreid on saanud juba löögi, selle tulemusel on ettevõtete ja eraisikute aktiivsus autode soetamisel tuntavalt langenud. Vastavalt eriolukorra olemusele on inimeste liikumisi üldse vähem, nii ka külastusi autoettevõtetesse autode soetamise või autoteeninduse eesmärgil. Sellest tulenevalt on lähikuude käivetes prognoositav tuntav langus.


Autode varustamine käib eri teid pidi - uued autod põhiliselt meritsi ning kasutatud autod maatranspordiga. Ja eks ka siin on omad probleemid, mis päev-päevalt lahendamist nõuavad. Kriis, millest mitmed aastad on räägitud, on nüüd hoopis ootamatust küljest kohale tulnud. Selle pikkust ja sügavust on raske prognoosida, kuid elu käib ikka edasi - osa sektoreid langevad, aga osa profiteerivad tekkinud olukorrast. Mobiilsuse tagamisel on autod paraku vajalikud, seega vaatame pikemat tulevikku rahulikult. Sinnani tuleb küll elama jääda.