Bensiini 95 enimlevinud hind on nüüd Eesti tanklates 1,249 eurot, diiselkütusel 1,239 eurot.

Kuigi nafta maailmaturuhind on viimasel paaril nädalal langenud viimase 17 aasta madalaimale tasemele, ei jõudnud selle mõju pikalt tanklatesse. Selle üle on ironiseerinud aina enam tavakodanikke sotsiaalmeedias, riigikogu esimees Henn Põlluaas ähvardas, et kütusehinnale võidakse olukorra jätkudes isegi kehtestada ülempiir.

Kütusemüüjad ise kommenteerisid hinna senist paigal püsimist sellega, et nende väitel on viimastel nädalatel Euroopa Liidust just Eestis hinnad kõige kiiremini langenud ning seoses eriolukorraga on käibed drastiliselt kukkunud.

"Nüüd, kus koroonaviirus on pannud inimesed karantiini, on kütuse müügimahud langenud ligikaudu 30-40 protsenti, mistõttu olemegi täna seisus, kus me kütuse käibe pealt ei suuda ära katta neid kulusid, mis meil täna peal on. Kui teised ettevõtted saavad töötajaid koondada, siis meie peame seadusest tulenevalt tagama elutähtsa teenuse osutajana kütuse müügi, kütuse tarne tanklatesse, ehk et meil mingusugust koondamisruumi ei ole," põhjendas hindade püsimist Alexela juhatuse liige Alan Vaht kolmapäeval ERRile.

Circle K juhtis samuti tänaõhtuses hinnalangetuse pressiteates tähelepanu, et viimase kuu jooksul on Circle K mootorikütuste hinnad langenud keskmiselt 14 senti liitri kohta, mis on suurim hinnalangus Euroopa Liidus.

"Mootorikütuste hinnalangus on märk nafta maailmaturu hinna languse jõudmisest kohalikule turule, kuid siinjuures tuleb meeles pidada, et 60 protsenti Eestis kütuse jaemüügihinnast moodustavad riigiaktsiisid ja muud maksud," kommenteeris Circle K Eesti AS-i hinnastamisjuht Indrek Sassi pressiteate vahendusel. Sassi lisas, et Eesti on üks vähestest riikidest, kus puudub mootorikütuste rafineerimistehas, mistõttu kõik tooted tuleb importida lähisriikidest.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena