Volkswageni tegevjuht Herbert Deiss tunnistas Saksa telekanalile ZDF, et koroonaviirusest põhjustatud tootmisseisak läheb ettevõttele maksma 2 miljardit eurot nädalas ja kui see olukord jätkub, on nad peagi sunnitud masskoondamisi ette võtma, kirjutab CNBC.

Diess ütles Markus Lanzi jutusaates, et Saksa ettevõte, mis annab üle maailma tööd 671 000 inimesele, ei müü täna kuskil mujal autosid, kui ainult Hiinas. Volkswagenil on maailmas kokku 124 tehast, neist 72 on Euroopas ja sellest ainuüksi 28 Saksamaal. Diessi sõnul otsivad nad võimalusi, kuidas saaks ka ülejäänud tehastes naasta tootmise juurde ilma töötajaid ohustamata.

„Me peame kogu oma tootmisloogikat muutma. Selliseid protsesse, mis me kasutame Hiinas tootmisel, ei ole mitte üheski Saksa tehases,” põhjendas Volkswageni juht. Kui nõudlus Hiinas on hakanud taastuma, toodab Saksa autotootja praegu poole selle võimekusega, mis enne pandeemia lahvatamist. Töö on taastunud 33 tehases 35-st Hiinas asuvast tootmisüksusest.

Ajal, mil erinevad autotööstused üle maailma otsivad võimalusi kindlustada endale ellujäämiseks lisarahastus, on Saksa autotootja pöördunud abi saamiseks Euroopa Keskpanga poole, et võtta kriisiga hakkama saamiseks lühiajalist laenu, kirjutab Financial Times.

Volkswagen annab Saksamaal tööd umbes 300 000 inimesele, kolmandik neist on juba viidud väiksemale töökoormusele. Ettevõte loodab, et Saksa valitsus maksab palgavahe neile kinni. „Me oleme asunud vähendama oma kulutusi, kus võimalik, lükanud mitte ajakriitilised projektid tuleviku. Seeläbi suudame üle elada mõned nädalad ehk isegi kuud, kuid kauem küll mitte,” tõdes Diess.

Bloombergi andmetel on teine Saksa autotootja, Daimler vähendanud suurema osa oma 170 000-pealise personali töökoormust ja otsib praegu 10 miljardi euro suurust laenu pankadelt. Lõppeva nädala alguses pöördus Euroopa autotööstuste katuseorganisatsioon ACEA, mis esindab 16 autotootjat, ka Euroopa Komisjoni poole abipalvega.

„Enamus meie töötajaid on sisuliselt töötud,” põhjendab ACEA. „Keegi ei tea, kaua see olukord võib kesta. Me pole kunagi varem midagi sellist kogenud,” lisas liit.

USA-s alandati sel nädalal Fordi krediidireiting rämpsreitingu peale – ehk kus ei soovitata ettevõttele laenu anda – ning General Motors andis teada, et ka nende tehased jäävad määramata ajaks suletuks. Mõlemad ettevõtted on juba võtnud neid teenindavatelt krediidiasutustelt umbes 16 miljardit laenu.