Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõuniku Laura Laasteri sõnul on Pakun Abi portaali laekunud praeguse seisuga üle 240 abipakkumise. Pakkumisi on nii ettevõtjatelt kui ka eraisikutest spetsialistidelt. Pakutud on lahendusi ja teenuseid väga erinevatest valdkondadest — näiteks tarkvaralahendusi kaugtöö hõlbustamiseks, tõlketeenust, transporti, lennureiside vahendamist, toiduainete pakkumisi eesliini meditsiinitöötajatele, kriisinõustamist ja psühholoogilist tuge abivajajatele, majutus- ja tööruume, telke, mööblit. Samuti on pakutud kontakte, mis puudutab koostööd Hiina tehastega.

Laaster selgitas, et portaali sisestatud infole pääsevad ligi erinevad asutused ja töörühmad, näiteks Siseministeerium, Päästeamet ja Kriisistaap hoiavad sellel listil silma peal ja jagavad infot oma inimeste ja allasutustega ning vaatavad, kas ja mida saaks vajadusel kasutada. “Erinevad ministeeriumid ja asutused kaasavad pakkujaid jooksvalt vastavalt käimasolevatele projektidele ning selgunud vajadustele.”

Pakun Abi keskkonna kaudu on edukalt kokku viidud juba mimeid abipakkujaid ja abivajajaid. Ühe näitena võib tuua Eesti Naiste Varjupaikade Liidu, kes sai tänu abipakkujale kõigis maakondades tegutsevatele naiste tugikeskustele kiiresti respiraatorid muretsetud.

Kui sul on koroonaviirusest tingitud eriolukorras jäänud üle seadmeid, töövahendeid või muid ressursse või on sul pakkuda oskusi või teadmisi, millest kriisi lahendavatele asutustele võiks abi olla, siis pane ennast kirja SIIN.

*

NB! Delfi koostöös Tallinna linnaga püüab Eestit tabanud eriolukorra ja probleemide ajal viia kokku pealinna abivajajaid- ja pakkujaid. Osale sinagi aktsioonis “Seljad kokku”!

Täpsemad reeglid:

1. Delfi pakub võimalust kõikidele töö- ning abivajajatele või -pakkujatele endast märku anda.
2. Blogisse saavad postitada registreeritud identifitseeritavad kasutajad.
3. Kõik avaldamisele minevad postitused on moderaatori poolt modereeritud.
4. Postitus peab sisaldama probleemi või abi pakkumise kirjeldust, piirkonda, inimese nime ja kontaktandmeid (e-mail ja/või telefoninumber), mille kaudu saab abivajaja või abipakkujaga ühendust.
5. Keelatud on postitada kellegi teise andmeid või tekitada postitusega kellelegi kahju.
6. Igas postituses ja üleskutses tuleb lähtuda valitsuse antud kehtivatest korraldustest.
7. Delfi ei vastuta postituste aegumise või adekvaatsuse eest.
8. Kuulutusi avaldatakse järgmistel kellaaegadel: 09.00, 12.00, 15.00, 18.00 ja 21.00.