Tänane kriis muudab tarbijate käitumismustreid jäädavalt. Internetist ostavad nüüd ka kõik need, kes seni eelistasid ostlemist suurtes kaubanduskeskustes. Nõudluse teenindamisega on hädas toidukettide kullerteenused, kes seni pigem vaevlesid ja olid rohkem turundusprojekt kui kasumlikud ettevõtmised.

“Kui suurtel kettidel oli valmidus, tugev bränd ja oma kullerteenus, siis väikesed poed ja ärid pidid ellujäämiseks kiiresti kohanema. See on ka põhjus, miks suuri kasvunumbreid näitab müügi- ja oksjoniportaali Osta.ee statistika,” selgitas Osta.ee juht Tarvo Teslon.

Osta.ee e-poodide tehinguindeks näitab märtsis aasta võrdluses 63 protsendist kasvu.

Seni peamiselt eraisikute müügi- ja oksjoniportaalina tuntud Osta.ee-st on saanud üle öö e-poodide kaubanduskeskus.

Märtsi keskpaigast alates on hoogustunud uute e-poodide loomine Osta.ee-s. Iga nädal on lisandunud 15-20 uut e-poodi, kelle hulgas on neid, kes panevad üles vaid 10 toodet ja on neid, kes soovivad oluliselt suurema tootevaliku oma e-poodi üles panna.

Olemasolevate e-poodide tehingute koguarvud on kasvanud võrreldes eelmise aastaga 64 protsenti. Paar päeva enne kuu lõppu prognoosime märtsikuu tehingute koguarvuks rekordilised 115 000 tehingut.

“Suurima plussina toovad ärikliendid välja, et nad ei pea hakkama nullist oma e-poodi looma, vaid saavad koheselt kasutada kõiki makselahendusi pangalinkidest krediitkaartideni, pakiautomaatide teenuseid ja seda teha turvalises keskkonnas,” sõnas Teslon.

Osta.ee's müük on võimalus kokku hoida oma turunduskuludelt ja pood üles seada „kaubanduspinnale“, kus juba käib üle 30 000 ostja iga päev. Seda on rohkem kui koroonaeelsel ajal kõige suurtemates kaubanduskeskustes.

Märts 2020 võrreldes 2019. aasta märtsiga
* E-poodide müükide kasv 63%

* E-poodide käibe kasv Osta.ee-s 64%

* E-poodide müükide osakaal märtsis 2019 27% ja märtsis 2020 36% 

* Eraisikute müükide osakaal vastavalt 73% ja 64%

* Viimastel nädalatel liitub 15-20 uut e-poodi nädalas


Osta.ee statistika:


* Märtsis 2020 ületab müükide arv rekordilise 115 000 piiri

* Müükide arv on aastaga kasvanud 13%

* Müüdud esemete arvu kasv 16%


Märtsis 2020 on kogu vahendatud kauba väärtus olnud üle 2,2 miljoni euro ja aastane kasv 31%

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena