MAXIMA Eesti tegevjuhi Edvinas Volkase sõnul on ettevõtte jaoks oluline, et kliendid ja töötajad võiksid ennast Maxima poodides tunda turvaliselt. „Avatus meediaga ja operatiivne koostöö kohalike omavalitsuste ja vastutavate ametitega on praeguses keerulises olukorras olulise tähtsusega, kuna vaid nii saame viiruseleviku peatamisele kaasa aidata,“ rõhutab Edvinas Volkas läbipaistva info olulisust.

„Selgitasime kõigepealt välja positiivse testitulemuse andnud töötajaga lähikontaktis olnud kolleegid ning teavitasime neid võimalikust nakatumisohust ja saatsime nad 14 päevaks kodusesse karantiini,“ selgitas Edvinas Volkas.

„Lähtudes Terviseameti poolt väljatöötatud käitumisjuhistest kaubandusettevõtetele ja sellest, et positiivse testitulemuse saanud inimene haigestus töövälisel ajal ning tema tööl olemise ajast on möödas enam kui 72 tundi, võimaldas see teha meil otsuse kauplust klientidele mitte sulgeda. Turvalisuse suurendamiseks teostatakse täna õhtul põhjalik pindade lisadesinfitseerimine,“ lisas Edvinas Volkas. Koju saadetud töötajate asemel mehitatakse ametikohad Maxima SOS-meeskonnaga, mis moodustati koheselt eriolukorra kehtestamisel, et oleks võimalik asendada haigestunud või mingil muul põhjusel töölt puuduvaid töötajaid.

„Oleme kindlad, et meie poolt ellu viidud meetmed tõstavad veelgi turvalisust ja ohutust kaupluses, kuid suur palve ka klientidele – palume haigusnähtudega poodi ostlema mitte tulla, sest vaid üheskoos on võimalik vähendada nakatumisohtu nii töötajatel kui ka klientidel toidupoodides, mis on meile kõikidele eluks vajalik, et raske aeg üle elada,“ edastas omapoolse palve Edvinas Volkas.

Maxima kauplustes on ellu viidud nii töötajate kui ka klientide turvalisust tõstvad erinevad meetmed:

  1. Puhastame kõiki pindasid kaks korda päevas - hommikul ja pärastlõunasel tipptunnil ja iseteeninduskassade alasid iga kahe tunni tagant
  2. Kõikide kärude ja korvide desinfitseerimine peale iga kasutuskorda - oleme kauplustes eraldanud ostukorvid ja -kärud vastavalt sellele kas need on värskelt desinfitseeritud või kasutatud.
  3. Oleme rakendanud igas kaupluses kontrolli- ja raporteerimissüsteemi, millega tagada kehtestatud hügieeni- ja sanitaarnõuete järgimine.
  4. Kontrollime igahommikuselt kõikide kauplusetöötajate tervist, mõõtes nende kehatemperatuuri.
  5. Kõikidele kassadele on paigaldatud kaitsesirmid ja kõik töötajad on saanud isiklikud desinfektsioonivahendipudelid.
  6. Kõik ostjatega otseses kontaktis olevad töötajad kannavad kindaid, ühekordseid kaitsemaske või plastikust kaitsemaske.
  7. Oleme paigaldanud klientidele kõikide kaupluste sisenemis- ja väljumisalale desinfektsioonivahendid ja teavitused käte desinfitseerimise olulisusest
  8. Kassade ette on paigaldatud kleeplintidest märgised, mis markeerivad soovituslikku distantsi ostjate vahel ja märgistused piirkondadesse, kus inimesed seisavad järjekordades – värske liha- ja kalaletid, kulinaaria, grilli- ja kondiitriletid.
  9. Monitoorime järjekordasid pikivahe hoidmiseks, et vältida üle 5 inimese pikkuste järjekordade tekkimist kassades ja samal ajal monitoorime ka kauplust külastavate klientide koguarvu. Juhul kui kaupluses on kassades enam kui 5 klienti ja kõik kassad on hõivatud, sulgeme kaupluse ajaperioodiks, mille vältel saame vähendada kassajärjekordi ja kaupluses viibivate klientide arvu.
  10. Pakendasime kõik kaalutooted, mida ei ole võimalik kodus pesta - näiteks erinevad pagaritooted, küpsised.