„Liikumispiirangute tõttu vähenes märtsi lõpus-aprilli alguses nõudlus peamiselt eratarbijale suunatud bensiini järele, kuid praeguseks jõudis langus diislikütuse sisseostuhindadesse,“ selgitas Circle K Eesti mootorikütuste hinnastamisjuht Indrek Sassi.

„Üleilmne viiruspandeemia põhjustas alates märtsikuu keskpaigast maailmaturul nafta hinna olulise languse. Samal ajal, kui toornafta üle tootmine jätkub ja laod on pilgeni toornaftat täis, väheneb nõudlus märgatavalt ka naftast toodetud mootorikütuste järele.“

Kehtivad mootorikütuste jaehinnad on Circle K teenindusjaamades järgmised:

  • mootoribensiin 95 miles 1,199 €/L
  • diislikütus D miles 1,199 €/L
  • LPG 0,599 €/L.


Alates 2020. aasta algusest kuni tänaseni on diislikütuse jaehinnad Circle K teenindus- ja automaatjaamades alanenud 25 senti liitri kohta. Kui Riigikogus kolmanda lugemise läbinud lisaeelarve seadus välja kuulutatakse, langeb diislikütuse jaehind aktsiisimaksu ajutise vähendamise tõttu maikuust veelgi 14,5 senti liitri kohta, jõudes praeguselt hinnatasemelt 1,199 eurot tasemele 1,054 eurot liitri eest.

Diislikütuse hinnalangetusega tuli kohe kaasa ka Neste, kelle hind on samuti nüüd bensiin 95-ga võrdne.

Olerex lubab hinda langetata mais

Olerexi kütuste sisseostu- ja logistikajuht Anton Šafrostin rääkis, et tanklate mahutite jäägid püütakse viia kuu vahetumise eel minimaalseks, et aktsiisilangetuse mõju jõuaks tarbijateni esimesel võimalusel.

"Diislikütuse täpne hind tanklas sõltub sellest, milline on sel hetkel teiste sisendite hind, aga kuna hetkel kehtiv aktsiisimäär on 493 eurot 1000 liitri kohta ehk 12,1+ km (kokku 14,5) senti liitri kohta kallim kui 1. maist jõustuv uus aktsiisimäär, siis on reaalne oodata samas suurusjärgus hinnalangust," selgitas Šafrostin. Viimase eelduseks on see, et maailmaturu hinnad jäävad praegusele tasemele.

"Aprilli algusest on Olerexi tanklates müügil suvine diislikütus. Hinnavahe sõltub biokomponendi osakaalust ja komponendist endast nii suvises kui talvises kütuses, seega on hinnavahe muutuv ühik," selgitas Šafrostin hetkeolukorda.

Šafrostini sõnul on diisliaktsiisi langetamine valitsuse poolt mõistlik meede ja kauaoodatud positiivne uudis, stiimul Eesti majandusele. "Selle mõju on nii otsene kui kaudne, nii eratarbijale kui äriettevõttele. Otseselt võidab sellest kolmandik autoomanikest, need kes sõidavad diisliga," sõnas ta.

"Veel suuremat mõju omab aktsiisilangus valdavalt diisli peal sõitvale transpordisektorile. Odavam hind diislikütusele annab positiivse mõju ka paljudele teistele hindadele," lisas Šafrostin.

"Lisaks ootame Eestisse tagasi diislit tankima logistikafirmasid, kes soodsama aktsiisi tõttu on siiani oma veokite paagid täitnud Leedus ja Lätis. Need mahud loodame vähemalt osaliselt tagasi saada ning selle tulemusel peaks kasvama ka aktsiisi laekumine," prognoosis Šafrostin. Lisaks on tema sõnul aktsiisilangetusest kasu ka põllumajanduse sektorile, kus toodete hind muutub seejärel konkurentsivõimelisemaks.