Lennureisijate nõudeid vahendava Lennuabi sõnul pole hetkel ükski regioonis tegutsev lennuettevõte klientidele raha õigeaegselt tagastanud - enamik isegi ei paku seda võimalust. Et reisijatel oleks siiski võimalus oma piletiraha tagasi saada, käivitab Lennuabi nõuete koondamiseks eriteenuse Piletiabi.

Lennuabi peajurist Karl Hõbemägi sõnul pakuvad praegu kõik lennufirmad raha tagastamise asemel erinevaid kinkekaarte ja vautšereid, kuid need ei pruugi kliendi jaoks olla parim lahendus.

„Mitmed ettevõtted pakuvad oma vautšeriga boonuseid või hinnavõitu, aga hetkeolukorras ei saa lõpuni kindel olla, et lennufirma üldse selle kriisi üle elab, lisaks võivad vautšerid eriolukorra pikenedes aeguda. Igal juhul on selge, et samal ajal riigiabi taotlevad lennufirmad ei tohiks oma rahalisi raskusi lahendada tavareisijate rahakoti arvelt,“ selgitas Hõbemägi.

Lennuabile teadaolevalt ei paku ükski lennufirma mõistlikku võimalust reisijatele raha tagamiseks ning ükski siinkandis opereeriv ettevõte pole EL-i määruses sätestatud 7 päeva jooksul oma klientidele raha tagastanud.

„Sealjuures ei oma mingit tähtsust, kas pilet on ostetud otse lennufirmalt või mõne vahendusportaali või reisibüroo kaudu. Tagasimakse kohustus on ikkagi otseselt lennufirmal,“ rõhutas Hõbemägi.

Kui tavapäraselt tegeleb Lennuabi klientide esindamisel keerulisemate juhtumitega, siis antud eriteenus on oluliselt lihtsam ning seega ka soodsam.

„Ühest küljest saame suurte mahtude tõttu seda teenust pakkuda oluliselt madalama hinna eest, kui tavaolukorras. Piletiabi teenustasu on 19€ pluss 5% broneeringu kohta ning kui menetlus osutub väga lihtsaks siis alandame teenustasu veelgi. Samas kui olukord on keerulisem, oleme valmis ka paarisaja eurose broneeringu eest kohtusse minema ilma, et kliendile sellest lisakulutu tekiks,“ selgitab Hõbemägi. Lennuabi jaoks Hõbemägi sõnul antud teenus erilist kasumit küll ei tõota – pigem on küsimus inimeste aitamises ning ettevõtte tegevuses hoidmises.

Lennuabi osutab oma teenust kõigi Euroopa Liidu lennufirmade puhul, väljaspool EL-i tegutsevate lennufirmade puhul otsustatakse juhtumipõhiselt, kas klienti on võimalik aidata. Oma nõuet saab Lennuabile edastada ettevõtte kodulehe kaudu ning koroonaepideemia tõttu tühistatud lendude nõudeid kogutakse aprilli lõpuni.