„Väo ristmik on üks Eesti koormatuimaid ristmikke, mida läbib ööpäevas ligi 49 000 autot. Tänaseks on see oma läbilaskevõime ammendanud," märkis Maanteeameti põhja teehoiu osakonna juhataja Janar Tükk. „ Meie eesmärk on suurendada ühe koormatuima liiklussõlme läbilaskevõimet ja muuta see liiklejatele ohutumaks."

Väo eritasandilises liiklussõlmes ehitatakse välja ristmikuala, kus Tallinna-Narva maantee viiakse praeguse fooriga ristmiku asemel üle ulatuslikule ringristmiku lahendusele. Peterburi tee Tallinn-Narva ja Narva-Tallinn suunaline liiklus viiakse teisele tasandile, rajades selle tarbeks üle rajatava ringristmiku 4 viadukti.

Ehitus mõjutab lisaks Peterburi teele ka Tallinna ringteed 600 m ja Rahu teed 800 m ulatuses. Ehituse ajal lammutatakse ka Rahu tee alguses olev trammidepoo hoone. Lisaks neljarajaliste teelõikudele ehitatakse üle kolme kilomeetri jalg- ja jalgrattateid, 4 jalgteetunnelit ning veo- ja matkaautode parkla. Ristmikul tulevad kasutusele tänapäevased liikluse jälgimise ja juhtimise seadmeid nagu muutteabega liiklusmärgid, infotablood jne.

Tallinna-Narva maantee ja Tallinna ringtee Pirita jõe poolsesse äärde tuleb nutikas veoautode parkla. Sinna paigaldatavad infotablood annavad juhtidele infot näiteks sadamasse jõudmiseks vajamineva aja kohta, et sõitu saaks alustada õigeaegselt, mis omakorda vähendab ummikuid sadama piirkonnas.

Ehitustöödega on plaanis alustada selle aasta mais ja liiklussõlme valmimise tähtaeg on 2021. aasta lõpp. Tööde kogumaksumus on 20,6 miljonit eurot koos käibemaksuga, millest 85% rahastab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.