"Me räägime pigem sadadest pöördumistest," tunnistas TTJA turismi ja reisiteenuste jurist-valdkonnajuht Helen Rohtla ERRi "Vikerhommikus".

Rohtla soovitas tarbijatel esimese asjana oma soovist ettevõttele selgelt teada anda. "Kui pakutakse erinevaid variante - raha tagastamist, vautšereid, kuupäeva muutmist - siis peaks tarbija tegema oma selge valiku ja sellest teada andma," selgitas ta.

Tarbijakaitse seaduse järgi on kauplejal 15 päeva aega vastata, välismaa lennufirma puhul võib see Euroopa Komisjoni soovituste järgi olla ka kaks kuud.

Kui seejärel vastust ei tule, siis võiks Rohtla sõnul juba pöörduda tarbijakaitse poole või pöörduda otse kohtusse, kuid viimasel juhul tuleb arvestada kohe ka sellega kaasnevate kuludega.

Pakettreise müüvatel reisiettevõtetel peab olema tagatis ettemaksete tagamiseks, mis nad on reisijatelt kogunud ning kui reisiettevõte läheb pankrotti, siis on reisi ostnutel võimalik selle fondi arvelt oma raha tagasi saada.

Lennufirmadel siiski kohustust omada lennupiletitele tagatisfondi, millest kompenseerida ärajäänud lennud pileti ostnud reisijatele, ei ole ja see oleneb Rohtla sõnul nii konkreetsest lennufirmast kui ka riigist, kas mingi süsteem on ette nähtud.

Kui inimese lennureis algas Tallinnast, siis tuleb ärajäänuid reisi kompenseerimiseks pöörduda Eesti tarbijakaitsesse, kui aga reis algas näiteks Riiast või Helsingist, peab pöörduma vastavalt Läti või Soome ameti poole. Küll aga võib TTJA aidata inimestel nendele pöördumist vormistada, märkis Rohtla.

"Kindlasti tasub protsessiga algust teha ja tasub meie poole pöörduda," julgustas Rohtla.

Loe uudist ERR portaalis.