Uuendatud kutseõpetaja magistriõppe ühisõppekava sisaldab paindlikke ja valikuterohkeid õppimisvõimalusi. Valida võib kolme eriala valikmooduli vahel – nii saab otsustada, kas spetsialiseeruda kutsepedagoogika, inseneripedagoogika või ettevõtluspedagoogika suunale.

Kutsepedagoogika valikmooduli sihtrühma kuuluvad üldjuhul teenindusvaldkonna spetsialistid ja õpetajad. Keskendutakse peamiselt kutseõpetaja professionaalsusele ja kutseõppele eelkõige kutseõppeasutuse kontekstis.

Inseneripedagoogika suunale oodatakse professionaale, kes tegutsevad oma ala spetsialistidena tehnika valdkonnas või töötavad juba samal alal õpetajatena. Suund keskendub spetsiifiliselt tehnikaõppe seaduspärasustele.

Ettevõtluspedagoogika sihtrühmaks on eelkõige majandusvaldkonna spetsialistid ja ka õpetajad. Sel suunal omandatakse pädevused, mida on vaja majanduse ja ettevõtluse õpetamiseks kutseõppeasutuses, rakenduskõrgkoolis või ka gümnaasiumis.

Paindlikke õppimisvõimalusi pakub õppetöö korraldus, sh pikendatud õppeaeg ja osakoormusega õpe töö kõrvalt õppimiseks. Võimalik on ka erialaainete sooritamine töökohal – nii saab õpitut rakendada juba õpingute jooksul õppeasutuses praktiseerides.

Miks tulla kutseõpetaja magistriõppesse?

Kutseõpetaja magistriõppekava pakub uusi karjäärivõimalusi väga erineva profiiliga ja eri valdkondade spetsialistidele. Kutseõpetajana tegutsedes saab anda oma panuse Eesti majandusse, valmistades ette kvalifitseeritud tööjõudu oma erialal. Amet on mitmekülgne, kuna erialaseid teadmisi ja oskusi saab edasi anda nii kutseõppeasutuses, rakenduskõrgkoolis kui ka oma töökohal kolleege, uusi töötajaid või praktikante juhendades, samuti koolitajana tegutsedes.

Eriala lõpetanul on igakülgne valmisolek noorukite ja täiskasvanute teaduspõhiseks õpetamiseks, koolitamiseks ning juhendamiseks oma valdkonnas, magistriõpingud loovad aga ka tööturu ja kutsehariduse seoste sügavama mõistmise. Tegevõpetajatele pakub kutseõpetaja magistriõpe võimalusi ka juhtimisoskuste arendamiseks, peale selle saab end teostada kutsehariduse teaduspõhises arendustöös.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid