Fazer Eesti teatab pressiteate vahendusel, et uuring keskendus kitsamalt valge saia ostjatele. „Valge saia kategooria väärtus on näidanud tubli kasvutrendi, 2019. aastal kasvas kategooria väärtus võrreldes eelmise aastaga tervelt 12%. Seega tundub, et ostjad on leidmas teed tagasi lihtsa saia juurde ning hindavad seda osana igapäevasest toitumisest,“ ütleb Fazer Baltikumi tegevjuht Klavs Berzins.

Regulaarsete valge saia ostjate valik lähtub suures osas harjumusest – ligi 50 protsenti osalejatest tegi uuringu käigus instinktiivselt sama valiku, mida on harjunud poes tegema. Tarbimisharjumuste kõrval on üks olulisemaid valikukriteeriume ka toote maitse, mille tõi välja 30% uuringus osalejatest.

„Paljud tarbijad eelistavadki lihtsaid maitseid ja väljakujunenud lemmikuid, mis on juba aastakümneid poelettidel ja alati nende kodudes olnud. Küll aga on nende aastakümnete jooksul muutunud ühiskond – sissetulekud on suuremad, leibkonnad on väiksemad. See omakorda tähendab, et keskmises majapidamises läheb varasemast oluliselt rohkem toitu raisku,“ ütleb Berzins.

Saiatarbijate eelistusi kaardistanud uuringust selgus ka, et iga viies katsub saiapätsi pehmust ning valib meelepärase toote selle järgi. „Eesti tarbijate jaoks on äärmiselt oluline pagaritoodete pehmus, mistõttu on ka nisusaiade müük Eestis kasvanud enam kui rukkileibade müük, 8.4% võrreldes 4.5%,“ selgitab Berzins.

Eeltoodud trendidest lähtuvalt on seni 26 aasta jooksul muutumatuna püsinud Fazeri Kodusai nüüdsest poelettidel ümarama kujuga. Uuenenud kujuga 320-grammises pätsis on mõned viilud vähem, kuid need on tänu pätsi ümarale kujule pisut pehmemad ja suuremad kui varem, andes rohkem ruumi maitsvatele võileivakatetele ning katsetustele koduköögis.

„Uuringust selgus, et tervelt 16% ostjaid valib saia kuju või suuruse järgi. Kui pätsis on vähem viile, sobib see ka paremini väiksematele majapidamistele. Võime loota, et tänu sellele jääb kodudes vähem üle üksikuid saiaviile ning tänu uuele saiakujule saame anda omapoolse olulise panuse toiduraiskamise vähendamisesse,“ sõnab Berzins. Batoonikujulise saia eelistajad leiavad lettidelt ka endise kuju ja vormi säilitanud 500-grammise Suure Kodusaia.

Uuringust selgus ka, et vaid iga kümnes saiaostja vaatab pakendisulgurilt toote säilivusaega. Saiapätsi hind oli valiku tegemisel määrav 8% tarbijate jaoks ning maitseomadusi kujundavaid koostisosi vaatas pakendi pealt vaid 7% tarbijatest.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena