Sel kevadel valminud pankadevaheline nimemakse lahendus võimaldab makseid sooritada kiirelt vaid saaja telefoninumbri alusel. Eelduseks on, et number on seotud kliendi arvelduskontoga.

„Pankadevaheline nimemakse teenus on järjekordne samm makseteenuste arendamisel. Näeme, et meie kliendid eelistavad oma igapäevaseid pangatoiminguid teha üha rohkem mobiilis ning selliste mugavusteenuste lisandumine lihtsustab nende rahaasjade ajamist veelgi. Seega on nimemakse lisandumine meie klientidele kindlasti rõõmustav uudis,“ lausus LHV maksteenuste osakonna juht Kaspar Loog.

Nimemakseid töödeldakse võimalusel välkmaksena ja raha laekub saajale sel juhul vaid loetud sekundite jooksul. Nimemakset saab algatada LHV mobiiliäpis nagu tavalist maksekorraldust, valides seejärel oma telefoni kontaktide seast makse saaja. Kui saaja on liitunud nimemakse teenusega, täidetakse maksekorraldus automaatselt korrektsete andmetega. Kui aga nimemakse registrist telefoninumbrit ei leita, on LHV mobiiliäpis võimalus makse saajale teenusega liitumiseks kutse saata.

Telefoninumbri sidumiseks pangakontoga peab omama numbrile füüsilist ligipääsu, et kinnitada mobiiliäpis SMS-iga saabuv kontrollkood. Juhul, kui makse tegemisel telefoniraamatust valitud kontakti ja registrist tuleva kontakti nimi ei klapi, kuvatakse hoiatus, mis palub andmete õigsuses veenduda.

Ainsa pangana Eestis pakub LHV nimemakse võimalust lisaks eraklientidele ka äriklientidele. Ettevõtte mobiiltelefoni saab siduda ka ettevõtte kontoga, kuid meeles tuleb pidada, et üks number ei saa seotud olla mitme kontoga.

Nimemakse teenus on loodud koostöös Läti Keskpangaga, kes haldab turvaliselt nii Eesti kui Läti pangaklientide telefoni- ja kontonumbrite registrit. Eestis on teenusega liitunud lisaks LHV-le ka Swedbank, SEB ja Coop Pank.