Kui eelmise nädala alguses sai lastekaitsepäeva raames Tartu tanklatest lastekaitsepäeva raames alguse rekordiline kütuse hinnalangetus, siis nüüd lisati soodustusele eelnenud hinnale kaks senti juurde. Suuremates tanklakettides maksab nüüd bensiin 95 liiter 1.199 eurot. Diislikütuse hind jäi samaks, 0.99 euro juurte liitrist.

Tõusu oli oodata

Eelmisel nädalal kinnitas Alexela juhatuse liige Alan Vaht kasulikule, et seni on kütuse hinnad püsinud stabiilsed. "Kui nägime märtsis ja aprillis maailmaturul suurt langust, siis süüdistati tanklakette, miks meil hinnad ei lange. Täna oleme olukorras, kus maailmaturu hinnad on hüppeliselt tõusnud, kuid meie tanklahinnad on jäänud selles valguses madalaks," sõnas ta toona.

Vaht rääkis, et siiani pakkusid tanklaketid viitega soodsamat kütust, sest tegelikult tõusid maailmaturu hinnad juba varem. "Bensiini ja diisli hind on kuu ajaga tõusnud 6-9 protsenti - bensiini hind on tõusnud alates aprilli lõpust 14,6 senti ja diislikütuse hind 9,8 senti liitri kohta," rääkis Vaht ja lisas, et tõenäoliselt on oodata peagi tõusu, mis nüüd kätte jõudis.

Rekordmadal hind oli kampaania

Kuu alguses toimunud hinnalangetusega alustasid Tartu tanklad lastekaitsepäeva puhul (1.juuni – toim.), kus makssis bensiin 95 samuti 1,069 eurot liiter, bensiin 98 1.119 eurot liiter ja diislikütus 0.879 eurot liiter.

Terminal Oil langetas lisaks bensiin 95-le ja diislikütusele ka bensiin 98 hinda, mis maksab 1.119 eurot liitri kohta. Terminal Oil oli ainus tankla, kelle soodustusi võis kohata ka mujal paikades üle Eesti. Suuremad kütusemüüjad üle Eesti hinnaralliga kaasa ei läinud ja kütuse hinnad püsisid samad.

Nafta hind pööras langusesse

Toornafta tulevikutehingute hind kukkus neljapäeval New Yorki ja Londoni börside järsult. Mõlemal börsil langes naftabarreli hind 8.2 protsenti, New Yorkis sulgus börs 36,34 USA dollari juures ja Londonis 38.55 dollari juures.

Vaht selgitas, et toornafta hinna liikumine ei tähenda seda, et kohe peaksid hinnad tanklapostil muutma. “Toornaftat me ikkagi auto kütusepaaki ei pane, siin vahel on rafineerimistehas, kes ostab toornaftat ja peegeldab siis selle toornafta hinna. Ehk see on tema sisendhind ja lõppkokkuvõttes, mis sealt välja tuleb, on bensiin ja diisel, mis on täiesti eraldi kaubeldavad kütused toorainete turul.”