Kliendi mobiilinumbrile saadetakse rikke korral teavitav SMS ning soovi korral on tal võimalus lühisõnumisse lisatud lingi kaudu aktiveerida tasuta mobiilne internet. Kui kliendi kasutuses on erinevad Telia mobiilinumbrid, saab ta valida, millisele numbrile mahupiiranguta mobiilne internet avada.

„Anname endast parima, et igasugune teenuste rike – sh äikesest tingitud – saaks kliendi jaoks võimalikult kiiresti lahendatud. Kuna rikete tüübid ja ka nende kestvus on erinevad, otsustasime juba paari aasta eest välja töötada lahenduse, mis aitab hoida meie kliente koduteenuste rikete korral välismaailmaga ühenduses,“ ütles Telia Eesti erakliendiüksuse juhi kt Kristjan Viilmann.

Viilmann lisas, et eriti väärt abiline on kirjeldatud lahendus praegusel äikeseperioodil, sest kunagi pole teada, kus ja millal võib mõni võrgusõlm äikesetormi tõttu rivist välja langeda.

Lahendust saavad kasutada Telia ja Diili kliendid. Mahuvaba mobiilset internetti saab läbi mobiilse kuumkoha ehk hotspoti jagada ka teiste seadmetega ning jälgida sel moel ka näiteks Telia TV-d.

Kuidas lahendus toimib:

*Telia automaatsüsteemid kontrollivad rikkekahtluse korral, kas kliendi aadressil on tegu üldise rikkega ning kas kliendi kodused teenused (TV, koduinternet) toimivad. Süsteemide poolt tuvastatakse võimalikud tõrked loetud sekunditega;

*Kliendi mobiilinumbrile edastatakse SMS, mis informeerib klienti tema koduteenuste võrgukatkestusest. Lühisõnumisse on lisatud link, mille kaudu saab klient oma mobiilinumbril aktiveerida tasuta mobiilse interneti;

*Lingile klikkides suunatakse klient Telia veebipõhisesse Online Abi keskkonda, kuhu tuleb sisse logida;

*Järgnevalt peab klient valima, millisel mobiilinumbril ta mobiilse interneti aktiveerib ning seejärel saabki juba kasutama hakata tasuta mobiilset internetti;

*Teenust saab kasutada 24 tunni jooksul ning tavatingimuste taastamisel saadetakse kliendile informeeriv SMS.