Salva Kindlustuse sõidukikindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohver selgitas, et kui vanasti peeti autoabi teenust n-ö luksuskaubaks, siis nüüdseks on hakanud see arvamus muutuma ja kõnet autoabisse julgevad teha ka need, kes varem pidasid ise auto remontimist auasjaks. „Üheks põhjuseks on tõesti autode keerukus, aga teiseks ka teenuse enda kättesaadavus, sest näiteks Salva puhul käib tasuta autoabi teenus kaskokindlustuse juurde. Samas pole paljud siiski veel mõistnud, kui paljude probleemide puhul on just autoabi lihtsaim lahendus.“

„Näiteks kaob autovõti ära, kuid kohale kutsutud autoabi on välja selgitanud, et tegelikult on kodus varuvõti olemas. Siis tulebki läbi arutada, et võib-olla on mõistlikum koos kliendiga koju varuvõtmete järgi sõita, selle asemel et kohe asuda luku lahtimuukimise kallale. See muidugi sõltub suuresti sellest kui kaugel kodu asub,“ selgitas Tohver. „Üks sagedasemaid probleeme on ka kergemad avariid. Isegi siis, kui auto suudab ise edasi sõita, siis autoabi tuleb ja aitab vormistada kõik vajalikud paberid, teeb sündmuskohast fotod, vaatab, et allkiri oleks õiges kohas jne. Autoabi roll on abistada põhimõtteliselt ükspuha millise autoga seotud probleemi puhul.“

Salva partneri Falck Autoabi kõnekeskuse juhataja Tauno Kuum lausus, et tihti piisabki sõiduautode ja kaubikute tehniliste probleemide puhul juba üksnes kõnest autoabisse. „Näiteks on tänapäeva sõiduautod elektroonikat täis ning kõikidest väljakutsetest keskeltläbi 30% on just seotud elektri või elektroonikaga,“ märkis Kuum. „Seega näiteks ühel juhul kümnest piisab sellest, kui klient teeb autole n-ö restardi.“

„Telefoni teel saame lahendatud ka paljud probleemid, mis on seotud alarmi ja lukusüsteemidega. Näiteks aeg-ajalt on mureks, et võtmeta käivitusega autodel saab võtme patarei tühjaks ja masinat ei saada enam tööle. Mudelite vahel on küll erinevused, aga siin suudab tihti telefonioperaator juhendada ja masina saab ka niisama uuesti tööle ilma, et keegi peaks kohale sõitma,“ lausus Kuum.

Heaks näiteks on ka mure, et esirattast on kuulda tugevat kriginat. Kuum märkis, et sellisel juhul on paljudel kordadel probleemi põhjustajaks piduriketta ja kaitsepleki vahele sattunud kivikene, millest saab lahti autoga mõnda maad tagurdades. „Ja kui see ei aita, siis saame kivikese lihtsalt kruvikeerajaga kätte,“ lisas Kuum.