Paljud, kes on kaubanduses töötanud, teavad, et see on tänamatu töö, kuna palgad on madalad, tunnid pikad ja paraku tuleb kokku puutuda kõige õudsemate klientidega, keda tahta. Insider kogus IKEA töötajatelt kokku tegevused, mida kliendid kipuvad poodides tegema, kuid need on tegelikult väga ebaviisakad töötajate suhtes.

Kokku on kogutud praeguste ja endiste IKEA töötajate kogemused ebameeldivate klientidega. Üks klient paistis aga silma erilise rõvedusega.

"Kord me reaalselt avastasime, et keegi oli näidistoa tualettpotti kasutanud, et sinna endast korralik märk jätta," tõdes endine IKEA töötaja Sonny Cartright.

"Samuti oleme leidnud voodilinade vahelt "huvitavaid" asju." Kuigi näidistubades võib mööblit vabalt proovida ja toolide ning voodite pehmust katsetada, ei tohiks neisse suhtuda selliselt nagu oleksid päris omas kodus. Eriti võiks seda arvesse võtta tualettide juures.

Maha jäetakse prügi

Muud klientide häirivad tegevused on seotud toidupurude, joogiplekkide ja prügi endast mahajätmisega. "Paljud inimesed tulevad näidistubasid vaatama snäkkide ja jookidega. Paraku jätavad sellised kliendid maha endast ka mustust ja pügi," ütles Cartright.

Kõik, mis aga lohakatest ja räpastest klientidest väljapanekualale maha jääb, peavad töötajad ära koristama. "See on lihtsalt töötajate suhtes lugupidamatu," lisas Cartright ning tuletas meelde, et restoraniala on olemas just selle põhjusega, et see on mõeldud söömiseks ja joomiseks.

Ebameeldivat käitumist esineb veelgi

Kuigi kõik tegevused ei ole nii brutaalsed, kui enese kergendamine, ei ole need sellegi poolest meeldivad. Näiteks küsivad kliendid töötajatelt, kas nad saaksid sama soodustust, mis pakutakse IKEA töötajatele.

Lisaks sellele, et sellise asja küsimine paneb töötaja ebameeldivasse olukorda, võib see panna ohtu ka tema töökoha. Eriti veel, kui klientidel on võimalik liituda IKEA perepakkumistega, kust leiab aastaringselt soodsaid pakkumisi.

Veel tuleb töötajatel ette seda, et kliendid on tõstnud näidistubades asuvaid esemeid ümber. Keegi aga peab need pärast uuesti oma kohale tagasi panema ning hajameelsed kliendid tekitavad sellise tegevusega IKEA töötajatele lihtsalt sisutühja tööd juurde.