“Mu sõber pidi 7. augustil lendama Riiast Rooma, kuid mõned päevad enne lendu tõusis tal palavik. Ta üritas lennu tühistamiseks lennufirmale helistada, sest COVID-19 tõttu ei ole võimalik avalikes kohtades viiruse sümptomitega viibida,” kirjutas Katrina.

“Nelja päeva jooksul ei õnnestunud mu sõbral lennufirmaga ühendust saada - mitte keegi ei vastanud telefonile ega e-kirjadele. Lõpuks õnnestus lennu kuupäeval nendega ühendust saada, kuid lennufirma otsustas, et teiste inimest ohtu seadmine on lennu tühistamisest või edasilükkamisest parem. Hoolimata sellest, et mu sõbral oli arsti tõend, kutsuti ta lennujaama, et teda seal kraadida. Kas see on normaalne?”

Reisijale saadeti e-kiri, kus seisis kirjas, et Riia-Rooma-Riia lend toimub plaanipäraselt. Kui reisija otsustab siiski lennu tühistada, tagastatakse talle tasutud maksud summas 40.99 eurot krediitkaardile.

Lennukuupäeva muutmiseks tuleb reisijal maksta eraldi tasu. Kui inimene läheb lennujaama ja tal on palavik, siis saab ta seda teha tasuta.

airBalticu kommunikatsioonijuht Alice Briede sõnas, et seoses koroonaviiruse levikuga maailmas on lennufirma võtnud kasutusele mitmeid meetmeid reisijate ja töötajate kaitsmiseks.

“Enne turvakontrolli mõõdetakse reisijate temperatuuri. Juhul kui see on kõrgem kui 37.8, siis ei lubata inimest lennukile ja võimaldatakse talle lennukuupäeva tasuta muutmine. Need reeglid põhinevad rahvusvaheliste organisatsioonide soovitustele ja eesmärgiks on hoida ära haigete inimeste minemist lennule,” ütleb Briede.

Lennufirma esindaja sõnul on reisijal võimalik lisaks osta reisikindlustus. Selle olemasolul saab arstitõendiga lennukuupäeva ilma lisatasuta muuta.