Circle K Eesti AS mootorikütuste hinnastamisjuht Indrek Sassi sõnul lähtuvad nemad põhimõttest, et kui on vähegi võimalik kütusehinda omahinna tõttu langetada, siis seda esimesel võimalusel ka tehakse. “Meie eesmärk on pakkuda kõikidele klientidele kvaliteetset kütust taskukohase hinnaga. Viimase paari päeva maailmaturu hindade arengu jätkumise juures on tõenäoline, et praegu kehtivad jaehinnad korrigeeruvad allapoole,” sõnab ta.


“Toornafta hind börsil muutub regulaarselt, praegune trend ei ole veel piisavalt pikaajaline ning hinnad on kaugel selle aasta madalamast hinnatasemest,” ütleb omakorda Olerexi kütuste sisseostu- ja logistikajuhi Anton Šafrostin.

AS Alexela juhatuse liige Alan Vaht rõhutab, et nafta hinna lühiajaline langus ei tähenda seda, et kütuse hind tanklas peaks kohe odavnema. “Maailmaturuhinnad liiguvad globaalse kütuseturu tingimustes ning kütusehinnad tanklas liiguvad Eesti kohaliku konkurentsi tingimustes ning need tingimused ei ole omavahel võrreldavad. "Sisseostu hinnad on kasvanud alates aprilli lõpust oluliselt ning see ei ole täielikult ülekantud tankla kütusehindadesse.”

Diisli hinda hoiab all konkurents

“Circle K on alates selle aasta aprillist hoidnud diislikütuse hinda alla 1€ taseme, mis on oluliselt madalam hinnatase ka soodsa kütusehinna poolest tuntud Läti hinnatasemest. Samuti on Circle K teenindusjaamades LPG hinnatase (0,519€/L) oluliselt soodsam kui teistes Eesti kütusejaamades. Viimati oli diislikütuse hind Eestis samal hinnatasemel 2016. aasta jaanuaris,” tuletab Indrek Sassi meelde.

Anton Šafrostini sõnul on diisli hind püsinud alates aprilli lõpust, mil toornafta hind oli 30 dollarit barreli eest, hetkel on hind 41 dollarit barreli eest. “ Tugeva konkurentsi pärast püsib diislikütuse hind Eestis juba pikka aega madalal ning hetkel on tegemist Baltimaades kõige odavama hinnaga. Toornafta hind börsil muutub regulaarselt, praegune trend ei ole veel piisavalt pikaajaline ning hinnad on kaugel selle aasta madalamast hinnatasemest.”

Alan Vaht selgitab samuti, et viimaste kuude hinnatõus ei ole täies mahus postihindadesse üle kantud, näiteks diislikütuse maailmaturu hind on üksnes mai- ja juunikuuga koos käibemaksuga tõusnud 14,4 senti liitrist. “Veelgi suurem on olnud aga bensiini hinnatõus, mis on mai- ja juunikuuga tõusnud koguni 21,6 senti liitrist (koos käibemaksuga). Samal ajal on Bensiinihind Eesti tanklates tõusnud tasemelt 1,149 EUR/L tasemele 1,259 ehk kokku 11 senti liitrist.”

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena