Turu avanemine loob uusi võimalusi ja ruumi uutele turuosalistele," kommenteeris Infortari juhatuse liige Eve Pant seda, miks on loodud uus ravimiäris tegutsev tütarfirma Farmatar. "Enne koroonakriisi veebruaris asutasime ravimite ja apteegifirmade hulgimüüja Farmatar, juunis saime Ravimiametilt tegutsemislitsentsi ning oleme nüüd suvel protsessiga edasi läinud," rääkis ta tegevustest uues ärivaldkonnas.

Pant lisas, et Farmatar jaemüügiga ei tegele ning tegemist on hulgimüügifirmaga. "Infortari kogemus logistika- ja kaubandussektoris loob head eeldused sujuvaks turule sisenemiseks," oli ta loodava ettevõtmise edus veendunud.

Loe edasi Äripäevast!

Farmaatsiaäri kogemust toob ettevõttesse endise Ülikooli apteegi grupi juht Jaana Pütsepp, kes kuulub Farmatari juhatusse.

"Minu kui ühe endise Ülikooli Apteegi grupi juhi poole pöördusid eelmise aasta lõpus mitmed sõltumatud proviisorid. Ravimiturg seisis suurte ja põhimõtteliste muutuste lävel ning tegusad, kuid rahulolematud apteekrid uurisid võimalusi ja ootasid lahendusi. Tõin selle teadmise Eesti ühe suurima investeerimisettevõtte juurde, kes võttis mõttest praktiliselt kohe vedu," rääkis Pütsepp Ärilehele.

Tema sõnul on nad nüüd Farmatariga pool aastat tegutsenud ning kaasanud ettevõttesse mitmeid oma ala tuntud tegijaid, kel on pikaajaline kogemus proviisorina, ravimite ja apteegikaupade hulgimüügis, toote- ja kategooriajuhtimises, kliendisuhetes ning logistikas.

"Meditsiinitoodete turg on suure väärtusega, iga protsent on suur äri," lausus Pütsepp. "Personaalset ja vajaduspõhist lähenemist võiks turul olla rohkem, samuti eristuvat, patsiendivajadusest lähtuvat tootevalikut. Seda kavatseme ka tuua," rääkis Pütsepp.

Pütseppa sõnul on nad kohtunud paljude proviisoritega, sõlminud koostöökokkuleppeid ning pidevalt laiendanud tootevalikut. Farmatari tooteportfelli hakkavad kuuluma retsepti- ja käsimüügiravimid, apteegikosmeetika, meditsiiniseadmed, toidulisandid, isikukaitse- ja hügieenivahendid. Pütseppa sõnul on Farmatari eesmärk tuua ravimiturule juurde konkurentsi, pakkuda apteekritele uusi võimalusi, eristuvat tootevalikut ning personaalset teenindust.