TTJA juures tegutseva tarbijavaidluste komisjon lauale jõudis kasutatud auto ostuga seotud kaebus, klient soetas tänavu 24. jaanuaril ettevõttelt Autodeost sõiduauto Subaru Legacy 2010 hinnaga 4499 eurot. Sõiduki ostmiseks võttis klient laenu, müüja andis sellele 15 päeva kestva garantii.

Samal päeval sai ta auto kätte ning sõitis sellega kaupluse müügiplatsilt ära. Klient sai autoga sõita vaid 20 kilomeetrit, pärast seda kuumenes sõiduki mootor üle ning edasi ei olnud sellega enam võimalik sõita. Ta proovis ühendust saada müüjaga, kuid selle telefon oli välja lülitatud. Pärast seda saatis ta e-kirja, kuid sellelegi ei tulnud vastust.

Pärast seda pukseeris ostja auto Raplasse ja viis selle 30. jaanuaril müügiplatsile tagasi. Autodeost OÜ keeldus sõidukit remontimast, vaid pakkus võimalust auto poole hinnaga tagasi osta. Klient sellega nõus ei olnud ning tegi avalduse tarbijavaidluste komisjonile eesmärgiks saada tagasi sõiduki eest makstud raha.

Audodeost OÜ ei vastanud TTJA kirjadele ega esitanud komisjonile omapoolset seisukohta.

Komisjoni otsustas kliendi kasuks

Komisjon oli seisukohal, et kasutatud sõiduki 4499 euro eest soetamisel võis tarbija mõistlikult eeldada, et auto on sõidukorras ega vaja kohest remonti ja lisakulutuste tegemist. Kaupleja pole väitnud, et sõidukil tarbija kirjeldatud puudust ei olnud või et tarbija oli lepingu sõlmimisel puudusest teadlik. Neil asjaoludel leidis komisjon, et tarbijale üle antud auto ei vastanud kvaliteedi osas lepingutingimustele.

VÕS § 218 lg 2 järgi vastutab tarbijale müügi puhul müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul asja üleandmisest ostjale.

Kui lepingu sõlmimise päeval, pärast auto tarbijale üleandmist ilmnes, et auto ei ole sõidukorras ja kaupleja keeldub sõiduki parandamisest, on tegemist olulise lepingurikkumisega, mis annab tarbijale õiguse lepingust taganeda.