Lennufirma väldib kompensatsioone klientide jaoks absurdsete nõudmistega. Ekspert: tegeldakse tsirkusega!
Eesti kliendid, kelle lennud Turkish Airlines'iga jäid ära või hilinesid, ei ole saanud lennufirmalt ettenähtud kompensatsiooni. Nüüd on reisijate hüvitisnõuetega tegelev OÜ Lennuabi kaevanud lennufirma kohtusse, Turkish Airlines aga venitab kohtueelset menetlust.
62 Eesti lennureisijat, kellel 2019. aastal Turkish Airlines'iga (TA) toimuma pidanud lend tühistati või pikalt hilines, nii et nad mõnel juhul ka jätkulendudest maha jäid, pöördusid lennufirmadelt kompensatsioonide küsimisega tegeleva OÜ Lennuabi poole. Kuna suhtlemine Türgi lennufirmaga osutus korraga keeruliseks ja ettevõte keeldus kompensatsioone välja maksmast, pöördus Lennuabi TA vastu kohtusse.
OÜ Lennuabi tegevjuht Karl Gustav Annus ütleb, et probleeme on olnud kõigi lennufirmadega, ent isegi juhul, kui ette on tulnud võtta kohtutee, on teised lennuettevõtted jäänud oma nõudmistes mõistlikuks ja soliidseks, ent Turkish Airlines nõuab klientidelt tõendamist asjaoludes, mis just lennufirmale endale ongi teada.
Ka kohtueelset menetlust nimetab Annus lennufirma poolt jauramiseks ja ebamõistlikuks käitumiseks.
"Tegeldakse tsirkusega," on tema hinnang lennufirmale ja toob absurdsete nõuete näiteks, et muuhulgas nõuab lennufirma kohtu jaoks reisijatelt tõendit selle kohta, kui pikk on vahemaa Tallinna ja Istanbuli vahel, ehkki teavad seda suurepäraselt ka ise.
Või siis nõuavad oma kodulehel tehtud broneeringukinnituste või lennupiletite tõlkimist kohtu jaoks eesti keelde, kuigi nad ise on need ingliskeelsena klientidele väljastanud.
"Toodame pabereid, aga see on täiesti ebavajalik," kirjeldab Annus lennufirma venitamistaktikat.
Turkish Airlines'i esindajad, advokaadid Tambet Toomela ja Jüri-Karl Leppik advokaadibüroost Eversheds Sutherland sisulist kommentaari kohtus pooleli olevale vaidlusele anda ei taha, ent ütlevad, et ei nõustu Lennuabi etteheitega, et lennufirma kasutab venitamistaktikat ning selle hinnangu saab anda üksnes kohus.