Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra rääkis, et välisriigist tulnud sõiduki kohta Maanteeameti sõiduki tasutakontrollis ja Liikluskindlustusfondi liikluskahjude kontrollis infot avariilisuse kohta ei ole.

“Seetõttu on soovitav otsida infot päritolu riigi andmebaasidest. Piisavalt sageli juhtub olukordi, kus müüdav auto on avariiline. Eriti tähelepanelik tuleb olla Leedust ostetud sõidukitega ja ka paljud USA päriolu sõidukid on siin kohapeal taastatud,” hoiatas Vahtra.

“Müüja peab andma auto kohta tõest infot, mida ta antud sõiduki kohta teab. Sõiduki müügiga tegelevate ettevõtetele on Tehnilise Järelevalve Amet koostanud juhendi, mida müügikuulutuses tuleb avaldada,” andis Vahtra soovituse.

Maanteeamet on Vahtra sõnul tunnustanud ettevõtteid, kes järgivad Tehnilise Järelevalve Ameti kasutatud autode juhendit ja veel muid tingimusi, et pakkuda klientidele ausat ja usaldusväärset teenust.

“Müügikuulutuses info avaldamine on kõige läbipaistvam teguviis. Kuid enne ostu peab ostja teada saama kõikidest olulistest faktidest, mis mõjutavad ostu tegemise otsust ja auto hinda,” rääkis Vahtra. Kui neid ei avaldata, siis on Vahtra sõnul tegemist petmisega.

Vahtra tõi välja, et kõige drastilisemad probleemid, mis varasemalt avariis osalenud autodel võivad esineda on näiteks auto pooleks minemine, mis viitab et sõiduki kere on varasemalt mitmest sõidukist kokku keevitatud.

“Kui on teada, et auto on teinud läbi avarii, siis tuleks aru saada, kas sõiduk on taastatud korrektselt. Näiteks kontrollida, kas on olemas turvapadjad,” tõdes Vahtra. Esimese vihje annab Vahtra sõnul see, kui selgitada välja, kus kohas on sõidukit parandatud.