Tarbija soetas 845 euro eest TT Baltics SIA Eesti filiaalist (vahendab TUI Group reise) möödunud aastal nädalase pakettreisi Egiptusesse, ostu vahendas GoTravel. Reisifirma lubas tarbijale, et kohapeal ootab teda ees Steigenberger Aqua Magic5* hotelli standardtuba, mis on ilus ja korralik.

Unistus luksuslikust majutusest aga purunes kui tarbija hotelli jõudis. Kohapeal ilmnes, et tuba oli osaliselt remonti vajav ja räpane. Koridori riidekapp oli katki ja ei liikunud siinidel, kardinatel augud sees, WC ja vannitoa seis oli tarbija sõnul päris jube. Dušikabiin oli roostes ja rokane, kabiini siinid olid paksus mustuses ja roostes, kraanikausi siseserv paksult mustusega koos.

Tarbija teavitas sellest hotelli esindajat ning reisifirma kohapealset esindajat, hotell lubas selle peale tuppa koristaja saata. Õnnetu turist läks mõneks ajaks randa, kuid sealt naastes oli olukord toas sama trööstitu. Kohal käis ka reisiesindaja, pärast teda tulid tuppa remondimehed, kes hakkasid roostes kohti valge silikooniga määrima.

Inimesele pakuti kõrgema kategooria tuba, kuid see oleks tähendanud iga päev 25 dollarit täiendavat kulu. Teised standardtoad olid tema sõnul sama halvas seisukorras. 13. jaanuaril esitas tarbija ametliku pretensiooni rikutud reisi hüvitamiseks. 30. jaanuaril soovis tarbija, et reisifirma teeks talle samasse hotelli kompensatsiooniks soodsa pakkumise. Talle pakuti poolsada eurot väärt olevat kupongi, sellega tarbija ei nõustunud. Peale ebaõnnestunud läbirääkimisi nõudis tarbija, et reisi hinda alandatakse 400 euro võrra.

Reisikorraldaja seisukoht

Reisikorraldaja arvates on tarbija nõue ebaproportsionaalne. TUI ei pea mõttekaks hüvitada 72,2% majutuse maksumusest ainuüksi selle eest, et hotellitoa kardinas oli väike auk ning dušikabiini oli parandatud Egiptuse standarditele vastavalt.

Reisikorraldaja sõnul pakuti tarbijale võimalust tuba vahetada, võimalust soodushinnaga kõrgema kategooria tuba võtta, inimene ei soovinud kumbagi võimalust kasutada. Samuti pakuti kliendile kohapeal kompensatsiooniks võimaluse külastada kaks korda tasuta hotelli a’la carte restorani, mille külastuse tavahind on 70 dollarit inimese kohta. Klient võttis selle kompensatsioonipakkumise vastu ning tema kirjavahetusest nähtub, et jäi sellega rahule.

Lisaks on hotelli juhatus valmis hea tahte väljendusena pakkuma kliendile omalt poolt järgmisel külastusel tasuta toa vahetust kõrgema taseme toa vastu ning reisikorraldaja on väljastanud kliendile 50 euro suuruse vautšeri, mida ta saab kasutada järgmise reisi broneerimisel.

Reisikorraldaja arvates on kõik ülalpool kirjeldatu piisav korvamaks kliendi poolt kogetud ebameeldivusi hotellis.

Komisjoni otsus

TTJA juures tegutsev tarbijavaidluste komisjon otsustas tarbija nõude rahuldada osaliselt, reisifirma peab kliendile tagastama 100 eurot. Suurema summa tagastamine ei ole komisjoni arvates proportsionaalne, otsuse tegemisel võeti arvesse seda, et inimene sai kaks korda külastada üsna kallist õhtusööki.

Komisjon tuvastas, et majutus ei vastanud 5 tärni hotelli nõuetele, seega oli tarbijal õigus hinnaalandust küsida.