Seda jahmatavam on kuulda, kuidas härmatisevalgel novembri ennelõunal riiklikul tänavasõidueksamil läbi kukkunud või kukutatud meesterahvale tuuakse põrumise põhjenduseks liiga ettevaatlik sõidumaneer.

Otsest liikluseeskirja rikkumist pole. Küll aga takistab keskpäevapäikeses alles sulama hakkava musta jää peal veidi alla 50kilomeetrise tunnikiirusega sõit ja enne jalakäijate ülekäigukohta auto aegsasti aeglustamine autoregistrikeskuse esindaja hinnangul liiklust.

Tõsi, eksamineerijaga ei vaielda, kuid tunnistame ju kõik, et Tallinna tänavakultuuris on liikluse takistajana tooni andjateks pigem liiga kindla sõidumaneeriga juhid. Lisaks assisteeris sõidukijuhi juhendaja

Lisaks autokooli sõiduõpetajale assisteeris eksamit teinud inimest nelja kuu vältel päev päeva kõrval ka autoregistrikeskuse poolt tunnustatud sõidukijuhi juhendaja. Kuna tänavasõidu eksamit tuli esimesel katsel edukalt sooritatud teooria ja platsisõidueksami järel oodata tervelt kaks kuud, näis igapäevase sõidukogemuse omandamise kõrval riiklik eksam ainult vormistamise küsimus. Ettevaatlikud õppurid ajavad järjekorra pikaks

Riikliku eksamineerija seisukohta kuuldes ei tea aga üldse, kuidas juhendaja oma õpilasele nüüd otsa saab vaadata.

Oli ju tema see, kes libeda tulles manitses, et uutes oludes tuleb vaatamata vahepeal omandatud vilumusele valida väiksem kiirus, suurem pikivahe ja arvestada pikema pidurdusmaaga. Väide, et “liigne ettevaatlikus pole kunagi liiast”, devalveerus autoregistrikeskuse kogemuse najal hoobilt.

Paistab, et kõigele lisaks saab nüüd aimu ka põhjusest, miks riiklike eksamite järjekorrad nii pikad on. Järgmisele eksamile saavad liiga ettevaatlikud juhiloa taotlejad koha alles jaanuaris. Kusjuures täpset kuupäeva ei osata uue aasta graafiku puudumise tõttu autoregistrikeskuses veel öelda.

Vahepealsel perioodil on autoroolis juhendatavale öelda vaid üks soovitus: “Vajuta aga!” Ka siis, kui ta lähipäevil oma rasedat naist sünnitusmajja peab vedama.