„Laeva planeeritud tööaeg kujunes mõnevõrra lühemaks ning ka meeskonnavahetus toimus erilistel tingimustel ehk Kanada asemel hoopiski Gröönimaal,“ rääkis TS Shippingu juhatuse esimehe Ülo Eero, viidates sellele, kuidas koroonaviiruse levik seekordset Eesti jäämurdja tööd Kanadas varjutas.

Botnica osutas juba kolmandat aastat eskortteenust jääseirelaevana Panamax tüüpi kaubalaevadele Kanada Arktikas. „Jääolud olid sellel aastal Kanada Arktikas kergemad kui varasemal kahel aastal, aga ilmselt globaalsest soojenemisest tingituna oli jällegi suurenenud risk sattuda kokku põhjast lõuna poole triivivate arvukate jäämägedega,“ kirjeldas Eero jäämurdja selleaastaseid tööolusid.

Tagasitee Kanadast Eestisse kujunes 6800 kilomeetri pikkuseks. Pikal teekonnal kodusadamasse sai Botnica kätte aastaajale vastavad tavapärased Atlandi ookeani karmid tormipäevad.

Jäämurdja Botnica jääb seisma Tallinna Vanasadamasse. Uus plaaniline Kanada Arktika teekond tuleb Botnical loodetavasti ette võtta järgmise aasta juunis, vahepealsel ajal ehk detsembrist aprillini töötab laev veeteede ameti alluvuses, tagamaks Eesti põhjaranniku sadamate töö ka talvistes ja jäistes tingimustes.

Tallinna Sadama tütarettevõte OÜ TS Shipping sõlmis 2018. aastal lepingu Baffinland Iron Minesiga jäämurdja Botnica prahtimiseks 2018. aasta suveperioodiks ja iga-aastaste call optsioonidega 2019-2022 suveperioodideks.

Baffinland Iron Mines Corporation on Kanada kaevandusettevõte, mis tegeleb rauamaagi kaevandamisega Baffini saarel Põhja-Kanadas. Rauamaagi ekspordil osutatavatele eskort- ja jääseirelaeva teenuste kõrval teostab Botnica selles ökoloogiliselt väga tundlikus piirkonnas reostusseiret ja osutab vajadusel hädaabi teenuseid.

Talveperioodil ehk 20. detsembrist kuni 20. aprillini on Tallinna Sadama tütarettevõttel TS Shipping leping Eesti veeteede ametiga jäämurdeteenuse osutamiseks Eesti rannikuvetes.

TS Shipping on 100% ASile Tallinna Sadam kuuluv tütarettevõte, mille põhitegevuseks on jäämurdjaga Botnica erinevate teenuste osutamine.