Politsei- ja Piirivalveameti Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse patrullitalituse juht Varmo Rein sõnas, et kindlustuseta juhid tekitavad eelkõige probleeme iseendale, sest liikluskindlustus kaitseb rahaliselt kahju põhjustajat. Seega, kui selline juht peaks tegema avarii, tuleb tal kinni maksta nii enda kui ka kannatanu sõidukikahjud. Seetõttu oleks autojuhil kasulik aeg-ajalt kontrollida liikluskindlustuse kehtivust või näiteks seadistada meeldetuletus selle lõppemise kohta.

„Politsei kontrollib liikluses osalevate autode kindlustuse olemasolu pidevalt. Oma töös kohtame sõidukijuhte, kes ei ole hajameelsusest uut liikluskindlustust ostnud, aga ka neid, kes ei tee seda hoolimatusest. Kindlustuseta sõitmise eest ootab vahelejäämise korral juhti rahaline trahv summas 80 eurot,“ selgitas Varmo Rein.

Gjensidige kindlustuse toote- ja riskijuht Marko Privoi hinnangul on kurvastav eelkõige see, et paljud kindlustuseta sõitjad rikuvad seadust enese teadmata. „Kahjuks on tavaline, et inimene on lihtsalt unustanud oma liikluskindlustuse lepingut uuendada. Põhjus võib peituda selles, et klient ei ole oma kontaktandmeid kindlustusandja juures uuendanud, mistõttu ei jõua kindlustusandja meeldetuletused kohale. Seetõttu on kasulik lisada endale meeldetuletus liikluskindlustuse lõppemisest või siis kontrollida LKF lehelt oma liikluskindlustuse kehtivust,“ soovitas Privoi.

Müügipaberid tasub joonde ajada

Ta tõi esile, et sõidukiga tekitatud rekordkahju ulatub lausa 4,7 miljoni euroni. Suuruselt järgmise kahju oli 3 miljonit eurot. Keskmine liikluskindlustuse kahju 2020. aastal jääb 1830 euro piiresse, aga ka see summa on võrreldes keskmise kindlustusmaksega (118 eurot) suhteliselt kõrge ning liikluskindlustuse puudumisel tuleb kahju tekitajal need summad ise kinni maksta.

Privoi soovitas meeles pidada, et sõiduki müük tasub alati vormistada Maanteeametis, sest kui uus omanik end sõiduki omanikuks liiklusregistris ei registreeri ja vana omanik jääb registrijärgseks omanikuks, siis tuleb vanal omanikul korvata ka uue omaniku kindlustuslepinguta põhjustatud liikluskahjud.

„On tulnud ette ka olukordi, kus inimene kasutab kellegi teise sõidukit, eeldades, et sellel on olemas kehtiv liikluskindlustus, kuid avarii korral selgub, et kindlustus puudub. Seega peaks alati enne võõra sõidukiga liiklusesse minemist üle kontrollima liikluskindlustuse lepingu olemasolu,“ sõnas Gjensidige kindlustuse toote- ja riskijuht.