Panga kinnitusel said kliendid esmase teavituse eesootavatest muudatustest juba septembris, täiendavad kirjad ja SMS-id lähevad veel teele. Kaardimaksed peaks plaanide kohaselt Luminor taaskäivituma 28. novembril kell 12 ja internetipank alustab tööd ööpäev hiljem.

Luminori Eesti jaepanganduse juhi Tanel Rebase sõnul on nüüdseks enamik kaardiomanikest juba vastsed VISA-kaardid kätte saanud. Kelleni kaart pole jõudnud, peaks pangaga kiirelt ühendust võtma. „Oleme selleks muudatuseks põhjalikult valmistunud ja valmis oma kliente kogu protsessi kestel toetama,“ rääkis Rebane. „Palume oma klientidel lugeda hoolikalt meie saadetud teavitusi ja olla valmis nii planeeritud katkestusteks kui võimalikeks viivitusteks teenustes ka pärast 29. ja 30. novembrit.“

Rebane rõhutas veel, et kliendid sooritaks kõik olulised maksed hiljemalt 26. novembril ega sisestaks hilisema kuupäevaga makseid – neid uude süsteemi üle ei kanta. „Planeerides ja aegsasti valmistudes saame vältida ka võimalikku stressi 30. novembri ehk muudatuste järgsel hommikul, kui on vaja uutes süsteemides kiirelt mõni makse teha ja tõrgete tekkimisel peab siis tõenäoliselt tavapärasest kauem kõnekeskuse järjekorras ootama.“

Keskus valmis kõnede tulvaks

Luminoril on Eestis kaks kliendigruppi. Neist suurem osa, ligi 100 000, kolitaksegi uuele platvormile 29. novembrist. Viimasel ajal pangaga liitunud saavad juba 15. oktoobrist kasutada äsjaloodud Luminori internetipanka aadressil new.luminor.ee. Ka töötavad nende pangakaardid tõrgeteta edasi.

Mitmeid muudatusi toimub ka nii era- kui äriklientide hinnakirjades, mistap pank soovitab neile pilk Luminori kodulehel peale visata. Sealt leiab ka põhjaliku selgituse üleminekust ning vastuseid enamlevinud küsimustele.

Luminori avalike suhete juhi Karel Hanni kinnitusel saabub uus mobiilirakendus 2021. aasta alguses. "Kuid uus internetipank kohandub kenasti mobiilis ja tahvlis ning on tegelikult kasutajasõbralikum kui meie senine äpp," lisas Hanni. "Valmistume kuu viimaseks nädalavahetuseks ja järgnevateks nädalateks tõsiselt. Palkame juurde abilisi välise kõnekeskuse näol, sest ennustame hüppelist kõnede kasvu. Samuti liituvad eesliiniga üle 100 Luminori töötaja nii Eestist, Lätist kui Leedust, kes muidu igapäevaselt seda tööd ei tee."

Aga kui klient muudatustega ei nõustu? "Siis on teil õigus kliendisuhe lõpetada ja teenuseleping ilma täiendavate sanktsioonideta etteteatamistähtaja jooksul üles öelda,“ seisab kodulehel lahendus neile, kel eelkirjeldatud sündmuste käik vastukarva tundub.