Kevadise eriolukorra ajal, kui pooled poed olid suletud, tekitas palju furoori Sportlandi allahindluskampaania, mille käigus ostjad odavat kaupa jahtides üksteisel seljas rüselesid. Nüüd, pool aastat hiljem korraldavad poodides kampaaniaid ka paljud teised ketid, sest näevad selles võimalust käibelangust tasa teha.

Eesti suurimas, Ülemiste kaubanduskeskuses korraldavad musta reede kampaaniaid umbes pooled poed. Ülemiste keskuse juhi sõnul tähistatakse seda ostupüha neist sõltumata. „Me iseenesest ei panusta selle turundamisele, aga kui kauplused seda teevad – siin mõne akna peal on sildid väljas –, siis ega me päris kätt ette ei saa panna, aga kindlasti me laiemalt seda sõnumit ei levita, et tulge nüüd Ülemiste keskusesse ja ostke,” märkis Guido Pärnits.

Samal ajal möönis ta, et aastataguse ajaga võrreldes on kaubanduskeskuses käijate arv veerandi võrra vähenenud. „Inimesed käivad harvem ja inimesed veedavad [siin] vähem aega. Ma arvan, et tänane päev on selline, kus isegi mustal reedel ei tulda väga hulganisti kokku, sest inimesed on natuke pelglikumad,” sõnas Ülemiste keskuse juht.

Terviseamet peab aga poodide ostukampaaniaid vastutustundetuks. „Terviseameti poolt me oleme koostanud juhise jaekaubandusettevõtetele ja seal me oleme toonud välja, et ostukampaaniaid, mis kutsuks kokku palju inimesi, me korraldada ei soovita,” rääkis ameti nakkushaiguste seire ja epideemiatõrje osakonna juhataja Hanna Sepp.

„Kui on tulemas musta reede kampaaniad – on arusaadav, et need on kaupmeeste jaoks väga olulised tuluallikad olnud –, tuleks seekord suuremaid kampaaniaid korraldada ikkagi veebi vahendusel,” rõhutas Sepp. Korralduste rikkujatele on võimalik rakendada sunniraha. Peale 2 + 2 reegli järgimise tuleb poes füüsiliselt kohal käies järgida ka maskikandmisnõuet.

Kaupmeeste esindajate sõnul nemad kedagi poest välja ei saada, kui tal maski ees ei ole, sest iga klient on praegu kullahinnaga. „Kindlasti me ei hakka jõuga siin kedagi välja viskama,” märkis Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits.