Tugevat kasvu on võimalik prognoosida 11.11. ostufestivali tugevate müüginäitajate põhjal. Sel aastal on rohkem kauplusi huvitatud novembrikuu ostukampaaniate loomisest, et kindlustada võimalust keerulises majanduskliimas ellu jäämiseks. Virtuaalne keskkond tõmbab ligi aina rohkem ka tarbijaid, kuna koroonaviiruse olukorrast tingituna peavad paljud oluliseks vältida kauplustesse kogunemist.

Maailma suurim ostufestival, Singles’ Day, leiab aset igal aastal 11. novembril. Tegemist on diiliküttide hulgas aasta soositud ajaga, mis kulmineerub musta reede (27. november) ja küberesmaspäevaga (30. november).

Ehkki Singles’ Day on Eestis suhteliselt uus nähtus, on selle roll rahvusvaheliselt märkimisväärne. 2019. aastal oli Hiina e-kaubanduse hiiglase Alibaba Singles’ Day müük 38 miljardit dollarit. Musta reede ja küberesmaspäeva müük oli kokku samal ajal 16,8 miljardit dollarit. Bonusway statistika kohaselt on eriti Ida-Euroopa turgudel võimalik täheldada iga aasta rekordtulemusi Singles’ Day ostufestivalile, kus e-kaubanduse müüginumbrid on kuni kümme korda suuremad kui muul ajal. Sel aastal viiekordistas Singles’ Day Eestis e-ostude ühe päeva käivet. Must reede suutis juba 2019. aastal viiekordistada ühe päeva jooksul toimunud e-ostude käivet Eestis.

Sel aastal jätkas Singles Day’ populaarsus Eestis tõusu ning kampaaniapäevade müüginumbrid Bonusway partnerpoodides kasvasid eelmise aasta näitajatega võrreldes keskmiselt 20 protsenti. 2020. aastal tehti Singles’ Day aja enim oste endiselt Hiina päritolu poodides, mis transpordivad pakke Eestisse, kuid sel aastal investeerisid ka teised rahvusvahelised veebipoed 11.11 kampaaniatesse ning mõned suutsid eelmise aastaga võrreldes enam kui kahekordistada oma käivet. Traditsiooniliselt on ka elektroonika ja tehnika veebipoed
olnud väga edukad sel ajal.

"Singles’ Day ja musta reede nädalavahetus on ka sel aastal e-kaubandusele parimaks ajaks." ütleb Bonusway Eesti tegevjuht Sille Männik. "Aasta esimesel poolel liitus Bonusway lojaalsusprogrammiga tavalisest rohkem e-poode, mis soovisid nii koroonast põhjustatud finantskriisi üle elada kui ka kasvuvõimalusi uues normaalsuses leida.” jätkab Männik.

Sel aastal ilmub terve novembrikuu jooksul veebipoodides palju musta reede sooduspakkumisi, mis varem meelitasid tarbijaid kohale tavapoodidesse. Koroonaviiruse poolt põhjustatud finantsilise ebakindluse tõttu võib tarbijatel olla vähem raha kulutada jõuluostudele või spontaansele ostlemisele. Kauplused üritavad olukorda leevendada, pakkudes internetis häid pakkumisi juba novembris, et jõulumüük saaks võimalikult vara hoo sisse.

Zalando, üks Bonusway partneritest on selle trendi suurepärane näide. Euroopa juhtiv moe- ja elustiili platvorm suurendas oma III kvartali tulusid erakordselt 29,9%. 2019. aastal kasvas musta reede nädala käive võrreldes 2018. aastaga lausa 32%. Kui mõlemad trendid jäävad püsima, on Zalando jaoks võimalik musta reede nädala kampaaniamüüki kasvatada üle 50%.

"Paljudes Euroopa riikides on musta reede kampaaniamüügi numbrilised näitajad eeldatavasti isegi kahekordistunud võrreldes eelmise aastaga. Samuti tehakse tõenäoliselt aina enam jõulukingituse alaseid pakkumisi veebi ja musta reede müük kasvab üle 50%," ütleb Männik.