Kodurendivahendaja Airbnb oli juba enne koroonaviirust kahjumlik ettevõtmine. Koroonakriis kärpis ettevõtte tulusid kolmandiku võrra, kirjutab USA Today.

Airbnb investeeris kõvasti tehnoloogiasse ja turundusse. Läinud aastal kasvas käive 32 protsenti, 4,8 miljardi dollarini, kuid kahjumiks kujunes 674 miljonit dollarit. Ettevõte oli ka 2018. ja 2017. aastal kahjumis. Kolmanda kvartali kasumiks kujunes 219,3 miljonit dollarit võrreldes mullu sama aja 575,6 miljoni dollari suuruse kahjumiga. Kolmanda kvartali käive vähenes 18 protsenti, 1,34 miljardi dollarini.

Tänavu üheksa kuuga vähenes ettevõtte käive 32 protsenti, 2,5 miljardi dollarini. Reisijad tühistasid oma reisiplaane, sest pandeemia hirmutas reisihuvilisi ning riigid kehtestasid liikumispiirangud.

Maikuus reageeris ettevõte pandeemiale, koondades 1900 töötajat ehk veerandi töötajatest. Ettevõte tõmbas kõrvalistele investeerimisprogrammidele pidurit. Toimusid palgakärped. Airbnb võttis kaks miljardit dollarit kõrge intressiga laenu, et jääda maksejõuliseks. Ettevõtte turuväärtus kukkus 2017. aasta lõpu 31 miljardilt dollarilt 18 miljardi dollarini.

Nüüd on kompanii kogenud väikest taastumist, sest osad reisijad kardavad ülerahvastatud hotelle ja eelistavad rendikortereid. Kui märtsis ja aprillis kukkusid broneerinud sada protsenti, siis juulis, augustis ja septembris olid broneerinud 28 protsenti väiksemad läinud aasta sama ajaga võrreldes.

Airbnb asutati 12 aastat tagasi Brian Chasky, Joe Gebbia ja Nate Blecharczyki poolt. Esimene rendikorter oli Chesky ja Gebbia San Francisco eluase.