Enamus kauplusi pakuvad vähemalt mingile valikule toodetest soodushindasid, lõviosa soodustusi jääb umbes 20-30 miinusprotsendi juurde. Paremad pakkumised leiab pigem üksikutest poodidest ka -50-protsendilise allahindlusega.

Küsimusele miks Eesti soodustused muu maailma soodustustega võrreldes pigem kesiseks jäävad, vastas Kristiine ja Rocca al Mare turundus- ja kommunikatsioonijuht Helina Leif, et meil jääb asi mastaabi tõttu väiksemaks.

"Musta Reede allahindlused on Eestis võrreldes suuremate riikidega väiksemad, kuna allahindluskampaaniate puhul kehtib enamasti valem - mida rohkem on ostjaid, seda suurem on allahindlus," rääkis Leif ja lisas, et Eestis seab väikene turg piirid ette.

Sellegipoolest tuleb Leifi sõnul iga aastaga juurde ka suuremaid soodustusi, mis ulatuvad viiekümne ja isegi seitsmekümne protsendi juurde. "See näitab, et siinsed ostjad päris ükskõiksed Musta Reede osas ei ole ning iga aastaga tullakse sellega üha rohkem kaasa," lisas ta.

Valdav osa Musta Reede sooduskampaaniaid Kristiine ja Rocca al Mare keskuses jäävad -20-30% vahele. Mõningate kaupluste puhul võib leida valitud toodetele 40-80% allahindlust. Suuremate allahindlustega paistavad silma Cortefiel, Baltman, Ivo Nikkolo, Mosaic, Deichmann, Danija, TopShop, Levis, Matkasport, ABC King, Shu, Tele2 ja Debenhams.

Maske kantakse enam

Kristiine ja Rocca al Mare keskustes jagati külastajatele, kellel endal maski ees polnud, maske. Neis keskustes enamasti kanti neid ka enam. Ülemiste keskuses kohtas rohkem ka selliseid inimesi, kes maski ei kandnud.

"Maskides inimesi on tõepoolest nii Kristiine kui Rocca al Mare keskuses viimastel päevadel üha rohkem näha. Meil on äraütlemata hea meel, et valdav osa inimestest käitub vastutustundlikult," rääkis Leif.

Keskus on Leifi sõnul Musta Reede kampaania raames kõikides reklaamides läbivalt meelde tuletanud ohutu ostlemise reegleid – desinfitseeri käsi, kanna maski ja järgi 2+2 reeglit. "Neid reegleid jälgides tagame turvalise keskkonna kõigile ja pärsime viiruse levikut," lisas ta.

"Musta Reede kampaania kestab Rocca al Mare ja Kristiine keskuses tänavu ühe päeva asemel terve nädalavahetuse. Samuti on keskused avatud tavapärasest pikemalt, kuni kell 23-ni, mis võimaldab klientidel tulla neile sobival ajal ja vältida suurt kogunemist," lootis Leif.

Ta lisas, et varasemad kampaaniakogemused ja prognoosid annavad alust kinnitada, et suudame sedasi tagada 2 + 2 reegli täitmise ja piisava hajutatuse.

"Kui nädalavahetusel peaks siiski selguma, et mõnes kaupluses tekib reeglite täitmisega probleeme, on võimalik koostöös turvameeskonnaga võtta kasutusele lisameetmeid," lõpetas Leif.

Vaata olukorda Tartu ja Tallinna kaubanduskeskustes lähemalt galeriist!