Oodatud on toidukraam, mis on piisavalt pika säilivusajaga ning pühademaiused, et päkapikk jõuaks iga lapse sussini. Rimi omakorda lisab iga annetatud kilo toidukraami kohta kilo tervislikke puu- ja köögivilju. Toidupanga kommunikatsioonijuhi Liina Peäske sõnul on nad Rimile väga tänulikud niivõrd suuremahulise kampaania eestvedamise eest, kuna 2020. aasta on olnud väga väljakutsete rohke.

“Koroonakriisist tingituna on toiduabi saavate inimeste arv märkimisväärselt tõusnud, mõnes maakonnas, sealhulgas Harjumaal ja Tallinnas, isegi kahekordistunud. Suurenenud abivajajate hulk eeldab loomulikult ka suuremat toidu vajadust. Praegu on sisuliselt nii, et kõik, mis sisse tuleb, kohe ka välja läheb. Laoseisud on üsna tühjad. Iga väiksemgi annetus on väga vajalik," kirjeldas Toidupanga kommunikatsioonijuht.

Tema sõnul tekitab inimestes tekitab suurt tänutunnet “parim enne” tüüpi toidukaup, millest saab lihtsalt perele sooja kõhutäie valmistada: valmis purgitoidud, hoidised, pannkoogijahud, pudruhelbed, makaronid ja muu selline. “Praegusel jõulude-eelsel ajal pakub palju rõõmu kindlasti ka mõni natuke pidulikum kommikarp või piparkoogipakk,” märkis Peäske.

Kuigi Rimi Eesti teeb ettevõtte juhi Vaido Padumäe sõnul Toidupangaga tihedat koostööd aastaringselt, siis tänavu on jaeketi koostöö olnud koroona pandeemia tõttu eriti aktiivne. „Paljud inimesed on kaotanud töö, pidanud kokku tõmbama pere-eelarvet ning sattunu võib-olla eneselegi ootamatult abivajaja rolli,“ nentis jaeketi juht, kes kutsub kõiki pühade eel olema eriti tähelepanelikud kaasinimeste suhtes.

„Kindlasti on neid, kel ei luba valehäbi Toidupanga poole pöörduda – oleme ju alati hakkama saanud, kuidas siis nüüd ei saa? Mitte keegi ei peaks piinlikkust tundma selle tõttu, et ta on raskes olukorras. Alati tuleb küsida abi, kui oma murede või majandusliku olukorraga on raske toime tulla. Olgem ka ise julged märkama ja võimalusel abi pakkuma!“ rõhutas Padumäe.

Eelmisel aastal koguti Rimides Toidupanga heaks 11 000 kilogrammi toitu, umbes sellises suurusjärgus toitu loodab Rimi klientide abiga koguda ka tänavu. Rimi ise panustab värskete puu- ja köögiviljadega. „Loodame, et tänavu on inimesed veel altimad annetama kui möödunud aastal – seda näitas ka Toidupanga ja Rimi sügisene kogukonnakampaania „On märkamisaeg“,“ sõnas Rimi Eesti juht.