04.12.2020, 13:28
Põnevad faktid Coca-Cola jõulureklaamide kohta
FOTO:
Võib tulla küll üllatusena, kuid Coca-Cola jõulureklaamidel on väga suur roll jõulude ja jõuluvana karakteri kujunemise osas. Alates 1920. aastast ehk juba 100 aastat on Coca-Cola jõulureklaamid aidanud luua sellise jõuluvana nagu oleme tänapäeval harjunud nägema. Milline panus on ettevõttel veel jõuludesse olnud?
- 1931. aastal kujutas Coca-Cola reklaamikunstnik Haddon Sundblom esmakordselt jõuluvana just sellise sooja, sõbraliku ja meeldivalt pontsaka karakterina nagu me teda täna teame.
- Melanie Thornton – Wonderful Dream (Holidays are coming) on paljude jaoks koheselt äratuntav jõululaul. Tegemist on traditsioonilise Coca-Cola jõululauluga, mida on kasutatud erinevates jõulukampaaniates läbi aastate.
- „Holidays are coming“ jõulureklaami on vaadatud YouTube’s üle 1,4 miljoni korra.
- Coca-Cola jõulutulede veoauto oli ekraanidel esmakordselt 1995. aastal. Siis oli suur osa jõulutuledest eriefektid, mille loos George Lucase stuudio, kes tegi ka „Tähesõdade“ („Star Wars“) filmi eriefektid. Pole ime, et veoauto niivõrd meeldejääva välimusega oli.
- Ühte jõulutuledes Coca-Cola veoautot katab 30 000 lambipirni.
- Iga aasta sõidab Coca-Cola jõuluauto ringi maailma erinevates paikades, mängib jõulumuusikat ja jagab inimestele Coca-Colat. Tänavu pidi ettevõte veoautode jõulutuuri kahjuks ära jätma.
- 2013. aastal külastas umbes 2 miljonit inimest Coca-Cola kodulehte, et näha, millistes linnades jõulutuledes veoautod peatuvad.
- 2013. aastal säutsuti #HolidaysAreComing teemaviidet enam kui 57 miljonit korda.