Mitu lugejat märkas esmaspäeva päeval ja õhtupoolikul, et Eesti Posti kontorite juures on järjekorrad, mis paistavad kaugele.

„Lasnamäe Centrumi Omniva, kas selline teenindus on normaalne?” küsis üks lugeja, kes märkas, et kell 12.30 oli järjekord ligikaudu 100 meetrit pikk.

Järjekord esmaspäeval, 7.12.2020 kell 12.30 Lasnamäe Centrumi Omniva esinduse juures

Samast kohast saatis teine lugeja veel ühe pildi, kus on näha, et järjekord ulatub eemaloleva Omniva pakiautomaadini. „Ma ei tea, kas see on igas postipunktis nii, aga täna Lasnamäe Centrumis oli Omnivasse järjekord uksest välja umbes 150 meetrit.”

Olukord ei olnud ka õhtuks paranenud, selle kohta jagab mitu inimest pahameelt Facebooki grupis „Omniva (Eesti Post) on kohutav ettevõte”.

Järjekord esmaspäeval, 07.12.2020 Lasnamäe Centrumi Omniva esinduse juures.

Kolmas lugeja märkis, et nägi sama ka Pirita Rimi Omniva esinduses, kus järjekorras ootas hulganisti inimesi.

Omniva meediasuhete juhi Mattias Kaivu sõnul on kätte jõudnud jõuluhooaja ja hiljutiste ostupühade tõttu ka postkontorites pakkide hulk tavapärasega võrreldes märkimisväärselt suurem. „Pikemad järjekorrad nendes on detsembrikuus paratamatus, millega tuleb arvestada,” rääkis ta.

„Kuna üldiselt hoitakse kenasti omavahelist distantsi ka järjekorras seistes, siis tunduvad ooteajad pikemad, kui need tegelikult on,” arvas Kaiv.

Uued lahendused

Kaivu sõnul on paljudes postkontorites kasutusele võetud nutikas lahendus, millega saab teenindussaalis võtta QR-koodiga järjekorranumber oma nutitelefoni.

„Kui tipptundide ajal võib postkontorites ette tulla keskmisest pikemaid ooteaegu, siis uue lahenduse abil saab klient oma aega efektiivsemalt kasutada ja oma korda oodates muid olulisi toiminguid kaubanduskeskuses või lähedal olevates asutustes teha,” tutvustas ta. Kaiv lisas, et selle lahenduse kaudu jõuab postkontori kliendi telefoni reaalajas info järjekorra kulgemise ja tema teenindusaja kohta.

„Võimaluse korral soovitame postkontorisse tulla hommikul või lõuna paiku, mil järjekorrad on lühemad ja inimesi on vähem,” märkis Kaiv.

Viiruse mõju

Kaiv toob järjekorda põhjuseks COVID-19-t põhjustava viiruse laialdase leviku ja valitsuse kehtestatud reeglid, mis tähendavad muudatusi ka postiasutuste töös. „Palume kõikidel klientidel postkontorit külastades kanda maski, hoida kahemeetrist distantsi ja desinfitseerida käsi. 2 + 2 reegli järgimiseks ei ole sageli võimalik postkontori ootejärjekorda tekitada postkontori ruumidesse,” sõnas ta.

„Seetõttu palume klientidelt mõistvat suhtumist ja et nad arvestaksid mõnevõrra pikema teenindusajaga postkontoris,” ütles Kaiv.

„Oleme juba värvanud uut tööjõudu, et tagada kliendile kõige olulisem – saadetiste kättesaamine,” kinnitas Kaiv. Ta lisas, et ühtlasi on juba avatud ajutisi pakiväljastuspunkte, et suuri pakikoguseid paremini klientideni toimetada. Pakiväljastuspunktid on Kaivu sõnul avatud Toompuiesteel ja Majaka tänaval.