Toidupanga kommunikatsiooni- ja projektijuhi Liina Peäske sõnul on sel aastal suurenenud Toidupanga abivajajate arv ligi kaks korda, kuid annetuste maht pole kuust-kuusse sama tempoga nagu abivajajate arv kasvanud. „Õnneks on aga mõnevõrra suurenenud varasemast enam e-poodidest tehtavate annetuste maht, mis aitab täita Toidupanga vajadusi,“ nentis Peäske.

Coop Eesti kommunikatsioonijuhi Martin Miido sõnul kasvas kevadise eriolukorra ajal Coopi e-poe maht esimese nelja nädalaga sama palju, kui nelja eelneva aastaga kokku. „Nüüd teise laine ajal on meie e-poe mahud sama suured kui kevadise kriisi tipphetkedel, kuid kliente suudame oluliselt kiiremini teenindada,“ sõnas Miido.

„On tore näha, et seoses e-poe mahtude kasvuga on suurenenud ka annetuste hulk,“ sõnas Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido ning lisas, et koostöös Toidupangaga on nad välja töötanud ka spetsiaalsed annetuskorvid e-poe klientidele.

Barbora tegevjuhi Kirke Pentikäineni sõnul on samuti e-müügid võrreldes aasta taguse ajaga plahvatuslikult kasvanud. „Suurim kasv oli kevadel, suvel müükide mahud stabiliseerusid ning ostud hakkasid jälle kasvama novembris, kui taaskord rakendusid mitmesugused piirangud ning rõhutati lähikontaktide minimeerimise vajalikkust,“ sõnas Pentikäinen.

Vaatama mahtude kasvule on Pentikäineni sõnul võrreldes kevadisega eriolukorraga aga ostukorvid keskmiselt väiksemad. „On näha, et inimesed on ostuotsustes ratsionaalsemad ja ei osta enam ülisuurtes kogustes näiteks kuivaineid ning pigem ostetakse igapäevaseks tarbimiseks vajalikke toiduaineid mõistlikus koguses. Küll aga on kasvanud ostude regulaarsus - regulaarselt tellib e-poest toitu ja kodukaupu enam kui veerand Tallinna ja selle ümbruses elavatest inimestest, sealhulgas ligi 15% inimestest teeb seda nädalas korra või enamgi,“ selgitas Pentikäinen.

Barbora tegevjuhi sõnul oli läbi nende e-poe Toidupangale tehtavate annetuste kõrghetk samuti kevadel, aprillikuus. Ta lisas, et kuigi suvekuudel oli annetusi vähem, siis on sügisel annetajad taaskord aktiivsemaks muutunud. „Kahtlemata on siin oma roll Toidupanga üleskutsel, sest näiteks novembris annetasid meie ostjad eelneva kuuga võrreldes 62% rohkem,“ sõnas Pentikäinen.

Peäske nendib, et toidukaupluste e-poe kaudu toidu annetamine on hea lahendus, kuna koroonakriisi arvestades väldivad paljud toidukaupluseid, kus muidu annetusi tehti.

„Praegust eriolukorda silmas pidades on otse e-poest annetamine hea võimalus head teha, sest seda saab teha kodust lahkumata kasvõi teisest maailma otsast. Lisaks saab e-poest annetada abivajajatele ka temperatuuritundlikke kaupu nagu näiteks piima- ja lihatooted, sest e-poest saadetakse kaup Toidupanka vastavates kaubikutes, mis on külmaseadmetega varustatud,“ selgitas Peäske.

Ta nentis, et kuigi jõulukuul on olnud Toidupanga toetajaid aastast-aastasse tavakuudest mõnevõrra enam, näeb toidupank, et suurenenud abivajajate arvu tõttu senistest varudest ja annetustest pikaks ajaks ei piisa, mistõttu on iga annetuse tähtsus lähikuudel erilise väärtusega.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena